کد خبر: ۱۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 24 June 2017
ناقوس مرگ برای داعش به صدا درآمده است. گروهی تروریستی که درعراق تا دو سال پیش مثل بولدوزر ویران می کرد و سر می برید حالا سوراخی برای پنهان شدن ندارد.
روزنامه خراسان با درج گزارشی نوشت: ناقوس مرگ برای داعش به صدا درآمده است. گروهی تروریستی که درعراق تا دو سال پیش مثل بولدوزر ویران می کرد و سر می برید حالا سوراخی برای پنهان شدن ندارد.

در گزیده ای از این مطلب می خوانیم: اعضای این گروه تروریستی حتی مسجد جامع تاریخی «نوری» موصل، مکانی که ابوبکر البغدادی، سرکرده شان در سال 2014 آغاز خلافت خودخوانده اش را اعلام کرد، منفجرکردند. 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق این اقدامات را شکست رسمی گروه تروریستی داعش دانست.همزمان، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که با اطمینان زیاد می‌توان گفت «ابوبکر البغدادی» کشته شده است. 

مسجد تاریخی نوری و مناره کج آن از بناهای شاخص موصل در هشت قرن گذشته بوده است. یکی از فرماندهان ارشد عراقی می‌گوید نیروهای امنیتی این کشور هنگام نبرد با داعش به 50 متری مسجد جامع نوری رسیده بودند که تروریست ها «مرتکب جنایت تاریخی دیگری شدند». فتح مسجد نوری، هدفی مهم برای نیروهای عراقی بود. این فتح به معنای سرنگونی ایدئولوژی خلافت خودخوانده داعش به شمار می رفت.

به نوشته رویترز ،سقوط شهر موصل در حقیقت پایان عمر«خلافت» داعش است که در تابستان 2014 توسط البغدادی اعلام شد. این مسجد به نام نورالدین محمود زنگی نام گذاری شده است. 

«بر اثر بمبارانی که (هفت خرداد) در جنوب رقه انجام شد، مقام های ارشد داعش از جمله 34 فرمانده این گروه تروریستی کشته شده اند». در همین باره، «ویکتور اوزروف» رئیس کمیته دفاع مجلس علیای روسیه تاکید کرد که اطلاعات دریافتی ما نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی به صورت صد در صد کشته شده است. سرکرده داعش تاکنون سه بار به صورت قطعی هدف قرار گرفته است. یک بار توسط جنگنده های آمریکایی، یک‌بار جنگنده های عراقی و بار سوم هم نیروی هوایی روسیه شانس خود در هدف قرار دادن البغدادی را امتحان کرده است. 

روس ها اولین بار هفته گذشته از هدف قرار دادن وی خبر دادند. آن ها گفتند که سرکرده داعش را در نشستی با فرماندهان این گروه در شهر رقه هدف قرار داده اند. حالا با این خبر قطعی روس ها، باید منتظر واکنش رسانه های داعش ماند و دید که آیا صدایی، تصویری و خبری از سرکرده شان منتشر می کنند یا نه. اکنون توپ در زمین رسانه های داعش است، هر چند این گروهک 70 درصد از نیروی رسانه ای خود را در نبردهای مختلف از دست داده است.

*منبع: روزنامه خراسان، 1396.4.3
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: