کد خبر: ۱۰۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 14 June 2017
در حالی که مایکروسافت قبلا تصریح کرده بود برای حل مشکلات امنیتی نسخه های قدیمی ویندوز و از جمله ویندوز ایکس پی اقدام نخواهد کرد، باز هم عقیده خود را تغییر داده است.
در حالی که مایکروسافت قبلا تصریح کرده بود برای حل مشکلات امنیتی نسخه های قدیمی ویندوز و از جمله ویندوز ایکس پی اقدام نخواهد کرد، باز هم عقیده خود را تغییر داده است.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، این شرکت مجموعه تازه ای از وصله های امنیتی خود را عرضه کرده که از آنها می‌توان برای حل 3 مشکل امنیتی ناشی از ابزار هکری آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده کرد.

یک گروه هکری از چند ماه قبل با افشای ابزار هکری مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور نفوذ به رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز امنیت میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خطر انداخته‌اند. زیرا کلاهبرداران اینترنتی از اطلاعات افشا شده برای طراحی بدافزارهای خطرناک بهره گرفته اند.

برخی از این بدافزارها کاربران ویندوز ایکس پی را هدف می گیرند و با توجه به بازنشستگی ویندوز مذکور و عدم عرضه وصله های به روزرسان برای آن بیم آن می‌رفت که چالش امنیتی بزرگی در دنیای مجازی به وجود آید. اما با تغییر عقیده مایکروسافت وعرضه وصله‌های امنیتی برای ویندوزهای بازنشسته ایکس پی و سرور 2003 انتظار می‌رود مشکل مذکور تا حد زیادی کاهش یابد.

ابزار هکری افشا شده آژانس امنیت ملی آمریکا قابلیت نفوذ به نسخه‌های مختلف ویندوز، فایروال‌ها، تجهیزات شبکه‌ای، تلویزیون‌های هوشمند، سرورهای لینوکس و امثال آن را داراست و افرادی که به این اطلاعات دست یافته‌اند تهدید کرده‌اند که در آینده جزییات بیشتری را در این زمینه افشا می‌کنند.

خطرناک ترین بدافزاری که تا به حال بر مبنای این اطلاعات طراحی شده واناکرای است که کاربران زیادی را در بیش از 130 کشور جهان دچار مشکل کرد. هنوز مشخص نیست مایکروسافت در آینده باز هم وصله‌هایی برای ویندوز ایکس پی و سرور 2003 عرضه می کند یا خیر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: