کد خبر: ۱۰۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
تحلیلی بر آنچه که در این ایام رخ داد؛ با تبلور حضور حماسی و جدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مصادف شد. البته شاهد حضور رییس جمهور آمریکا در منطقه و قبل از آن هم حضور نخست وزیر انگلستان در منطقه بودیم.
خبرگزاری خبرآنلاین در یادداشتی آورده است:تحلیلی بر آنچه که در این ایام رخ داد؛ با تبلور حضور حماسی و جدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مصادف شد. البته شاهد حضور رییس جمهور آمریکا در منطقه و قبل از آن هم حضور نخست وزیر انگلستان در منطقه بودیم.

جواد هروی نماینده مجلس نهم شوای اسلامی در یادداشت خود در خبرگزاری خبرآنلاین آورده است:همه اینها حاکی از آن است که بی ثباتی خواسته دولت های امپریالیستی است؛ ثباتی که امروز در ایران وجود دارد بر خلاف خواسته کشورهای دیگر است.

به رغم اینکه در اطراف کشور ما و منطقه دائما التهاب و آتش برپا است؛ در سال های گذشته ما کمترین مشکلات را در بحث امنیتی و تروریستی در داخل کشور داشتیم. البته با توجه به شدت هشدارها و زنگ خطر هایی که در دنیای اسلام، سرزمین های اسلامی و حتی فراتر از آن در کشورهای غربی هم وجود دارد؛ طبیعی است که این آتش دامن همه کشورهای منطقه را بگیرد. اینکه تا کنون چنین حرکتی در ایران صورت نگرفته و ما شاهد ثبات و آرامش مستمر بودیم، نشان دهنده زحمات سربازان گمنام امام زمان، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما است. آنها بسیار خوب عمل کردند و باید قدردان هوشیاری آنها بود.

اگر هم موارد اندکی در بین تهاجمات عدیده نیروهای تروریستی شاخص می‌شود و موج ناامنی و تشویش را فراهم می آورد آن را باید به حساب شدت حرکت های افراطی در منطقه گذاشت که گاه‎گداری می‎تواند تبعات جدی داشته باشد و می‎تواند درس خوبی برای ما باشد که محکم‎تر، با ملاحظه و محافظه کاری بیشتر در مقوله امنیت دستگاه‌ها مراکز حساس کشوری دقت داشته باشیم.

تهدیداتی که در فراسوی مرزهای سیاسی وجود دارد مثل طالبان در گذشته و داعش در حال حاضر، نشان دهنده واقعیتی از کیفیت فعالیت تروریستی آنهاست که به طور جدی از دسامبر 2001 شروع شد و با تاسف دامن خیلی از کشورها را گرفته است و نا امنی در همه کشورها ایجاد کرده است. تاکید دارم که این اتفاقات مختص کشورهای منطقه نیست.

طبیعی است که ما هم نمی‎توانیم از این قضایا مستثنی باشیم، چرا که ما بیرون از این قضیه نیستیم. لذا باید دسترسی خود را به دستگاه ها امنیتی و قدرت مانور خود را در وقوع چنین حوادثی بالاتر ببریم. به همین جهت معتقدیم که نیروهای امنیتی ما عالی عمل کردند و اینکه ما تا کنون شاهد چنین حوادثی نبوده ایم نشلن دهنده نقطه قوت نیروهای ما است. باید دستگاه اطلاعات کشور مورد تایید قرار گیرد و حافظ دستاوردهای نظام باشیم.
انتخابات اخیر را هم می‎توان عامل تحریک غرب و عصبانیت تروریست ها دانست؛ که سرانجام به کشور داخل شده و کام مردم را تلخ کردند. یقین دارم که فرایند پاکسازی به شکل طبیعی انجام شد و کشور به امنیت پایدار رسیده است.

*خبرگزاری خبرآنلاین/22خرداد 96
برچسب ها: تروریست‌ ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: