کد خبر: ۱۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 31 May 2017
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان از ثواب بسیار زیاد افطاری دادن به روزه‌داران در این ماه مبارک سخن گفت.
 یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان از ثواب بسیار زیاد افطاری دادن به روزه‌داران در این ماه مبارک سخن گفت.

محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با  میزان گفت: روزه یکی از اعمال مهم عبادی محسوب می‌شود و تنها به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در تمامی دین‌های آسمانی روزه گرفتن با یک سری تفاوت‌ها، به‌ عنوان یکی از اعمال واجب معرفی شده است.

وی ادامه داد: فردی که از آمرزش خدا در این ماه پربرکت محروم شود، بی‌سعادت و بی‌نصیب مانده است و اگر انسانی بخواهد همواره مورد لطف و رحمت الهی قرار داشته باشد، باید علاوه بر تحمل گرسنگی و تشنگی زبان خود را هم همراه با دیگر اعضای بدنش، روزه‌دار بداند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: همچنین افطاری دادن به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که در منابع مختلف به آن اشاره شده، هرکسی که مؤمن روزه‌داری را در ماه میهمانی خدا افطاری دهد، نزد خداوند ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان را در کارنامه اعمالش ثبت می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بهره‌مندی از اخلاق نیکو موضوع دیگری است که همواره بر بهره گرفتن از آن در ماه مبارک رمضان تأکید شده است و خطاب به مردم چنین گفته شده: هر فردی که خلق خود را در این ماه نیکو بگرداند، از صراط به آسانی عبور می‌کند.

مرادی توضیح داد: برای پنجمین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است:

" اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین."

"خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان‌ترین مهربانان. "

وی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن نمازی دو رکعتی به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و 50 مرتبه سوره توحید وجود داشته باشد، در روز پنجم ماه رمضان ثواب بسیاری دارد. همچنین سفارش شده که پس از سلام نماز، صد مرتبه صلوات فرستاده شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: