کد خبر: ۱۰۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 14 May 2017
دولت اردن در اولین واکنش به کشته شدن یک شهروند اردنی در قدس شرقی در اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی، این رژیم را قدرت اشغالگر که مسئول این حادثه است، خواند. این درحالی است که این موضع‌گیری منجر به واکنش تند نتانیاهو شد.

  بانكداري ايراني - دولت اردن در اولین واکنش به کشته شدن یک شهروند اردنی در قدس شرقی در اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی، این رژیم را قدرت اشغالگر که مسئول این حادثه است، خواند. این درحالی است که این موضع‌گیری منجر به واکنش تند نتانیاهو شد.

به گزارش  ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، محمد مومنی، وزیر اطلاع‌رسانی اردن در این باره اظهار داشت، وزارت خارجه اردن از طریق سفارتش در تل‌آویو جزئیات حادثه کشته شدن "محمد عبدالله سلیم الکسجی" شهروند اردنی کشته شده در قدس شرقی را دنبال می‌کند و می‌خواهد در جریان شرایط و ابهامات مربوط به حادثه قرار بگیرد.

دولت اردن این جنایت را محکوم کرد و از اسرائیل خواست جزئیات کامل این جنایت را ارائه کند.

پیشتر لوبا السمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، عامل حمله با چاقو به نیروی پلیس اسرائیل در شهرک قدیمی در قدس شرقی اردنی الاصل بوده و با ویزای توریستی وارد اسرائیل شده بود.

وی افزود: این شهروند اردنی ۵۷ ساله بوده است و هفته پیش با هدف گردشگری وارد اسرائیل شده است. این حادثه در منطقه باب السلسله در شهرک قدیمی قدس روی داد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پی مسئول دانستن اسرائیل از سوی امان در خصوص کشته شدن شهروند اردنی به بهانه چاقو زدن به یک نیروی پلیس اسرائیل در قدس اردن را مورد انتقاد قرار داد.

نتانیاهو اردن را به دلیل محکوم کردن این اقدام و عصبانیتش به دلیل کشته شدن شهروند اردنی به دست نیروی امنیتی اسرائیل سرزنش کرد و گفت: زمان آن رسیده که اردن این بازی دو گانه را خاتمه دهد. همانطور که اسرائیل حملات تروریستی در اردن را محکوم می‌کند، اردن نیز باید حملات تروریستی علیه اسرائیل را محکوم کند.

وی افزود: ما موضع دولت اردن را در این حادثه شنیدیم. دوربین‌ها تصاویر محل حادثه را ثبت کرده‌اند و جزئیات اقدام شهروند اردنی برای چاقو زدن روشن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: