بانكداري ايراني - بزرگترین بانک آلمان در کنار دایملر (سازنده مرسدس بنز)، آلیانتس (سرویسدهنده امور مالی و بیمه) و Axel springer دست به توسعه سیستم پسورد واحد برای خریدهای آنلاین میزنند.
به گزارش خبرآنلاین، تفکر یک نام کاربری و پسورد برای هر نوع خرید آنلاین در آلمان بر اساس توسعه پلتفرم ثبت آنلاین / online registration و سرویس دیتای هویت دیجیتالی / e-identity انجام خواهد شد.
قرار است با توسعه این نام کاربری و پسورد واحد، کاربران بتوانند بدون لاگین مجدد دست به تبادل مالی آنلاین بزنند.
همچنین استفاده از پسورد واحد در سیستمهای دولتی از طریق این پلتفرم بهزودی اجباری میشود و مثلاً یک راننده قادر خواهد بود قبل از انقضای گواهینامه خود، نسبت به ثبت و دریافت گواهینامه جدید اقدام کند.
قرار است این پلتفرم تا اواسط 2018 با تثبیت نکات امنیتی در آلمان اجراشده و در صورت موفقیت، از آن در کل اتحادیه اروپایی استفاده شود.
البته پیشنهاد استفاده از یک هویت واحد دیجیتال برای همه خریدها کار جدیدی نیست و اغلب کارشناسان امنیتی نسبت به لورفتن یا هک شدن سیستم هشدار دادهاند تا جایی که هکرها با نفوذ در سرور مرکزی قادرند هویت واحد کاربر را سرقت کرده و در همهجا از آن سوءاستفاده کنند.
در حال حاضر پی-پال اکانت واحد برای خرید به کاربران میدهد، فیسبوک با سرویس Connect که در سال 2008 راهاندازی شد اجازه تعامل با سایر سایتها و ثبت کامنت را به کاربر خود میدهد؛ و اپل نیز سرویس مشابهی به کاربران، برای ثبت هویت خود روی سایر دستگاههای خریداریشده با یک اکانت را میدهد.
«کریستین سوینگ» قائممقام دویچه بانک میگوید ضمن پذیرش مخاطرات امنیتی حساب کاربری واحد، با توجه به رشد و توسعه اقتصاد دیجیتالی در اتحادیه اروپایی، این امر یک ضرورت اجتنابناپذیر محسوب میشود.