کد خبر: ۱۰۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 10 May 2017
سهم دختران را در سال جاری مشخص کردیم و بودجه را به تناسب جمعیت دختران هر استان به منظور مشارکت آنان در برنامه‌ها و حمایت از طرح‌های آنان تخصیص دادیم.

بانكداري ايراني - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان گفت: سهم دختران را در سال جاری مشخص کردیم و بودجه را به تناسب جمعیت دختران هر استان به منظور مشارکت آنان در برنامه‌ها و حمایت از طرح‌های آنان تخصیص دادیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رستمی در نشست دختران جوان با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد افزود: لازم است دختران مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به نخبگان اظهار کرد: قطعا نیاز است که نخبگان چند مهارتی باشند تا ضمن کمک به جامعه بتوانند از ابعاد مختلف توانایی‌های خود برای برون رفت از مسائل شخصی و جمعی استفاده کنند.

رستمی با اعلام آمادگی برای اجرای یک طرح پایلوت در حوزه دختران گفت: آمادگی داریم در جهت ارتقای خودباوری دختران طرحی را برای دختران 15 تا 18 سال به صورت پایلوت اجرا کنیم و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، این طرح را به سراسر کشور گسترش دهیم.

به گفته رستمی، از ایده‌ها و طرح‌ها در قالب موسسات فرهنگی هنری و سمن‌های مجوز دار تا سقف 100 میلیون تومان حمایت می‌کنیم. اگر طرح‌هایی با هدف‌ اقتصادی کردن وجود داشته باشد تا 200 میلیون تومان وام با چهار درصد پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به فضای مجازی اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در قالب سمن‌ها تفاوت رویکرد دولت یازدهم با دولت گذشته است.

رستمی در پایان با اشاره به طرح دستیاران جوان گفت: مطالعات تطبیقی در این زمینه انجام دادیم و قرار است مسئول هر یک از دستگاه‌ها یک دستیار جوان دختر و یک دستیار جوان پسر داشته باشد. در فاز اول 2700 نفر به عنوان دستیار جوان به کار گرفته می‌شوند. اجرای این طرح آغاز شده است و امیدواریم در دولت دوازدهم به تمام دستگاه‌ها تسری پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: