کد خبر: ۱۰۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 09 May 2017
طبق آیات قرآنی مردم باید امانت الهی را به دست اهل‌اش بسپارند و برای رسیدن به این امر باید برنامه‌های کاندیداها را به دقت بررسی و فرد اصلح را انتخاب کنند.

بانكداري ايراني - رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: طبق آیات قرآنی مردم باید امانت الهی را به دست اهل‌اش بسپارند و برای رسیدن به این امر باید برنامه‌های کاندیداها را به دقت بررسی و فرد اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در بحث انتخابات باید دو موضوع بسیار مهم را مد نظر قرار داشته باشیم، اظهار کرد: موضوع اول از جانب مردم رخ می‌دهد و آن انتخاب فرد اصلح است. خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها؛ خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید.» یعنی مسئولیت‌ها و مدیریت کلان کشور باید به دست اهلش داده شود.

وی تأکید کرد: بر همین اساس مردم در انتخاب فرد اصلح بسیار تأثیرگذار هستند و باید بررسی جدی در این مورد داشته باشند. کاندیداها هم باید پاسخگوی نیازها و سوالات مردم باشند و از برنامه‌های مدنظر خود و اقداماتی که می‌خواهند و می‌تواند در کشور انجام بدهند، سخن بگویند تا از این طریق مردم بتوانند فرد شایسته و لایق‌تر را انتخاب کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: مسیر انتخابات مسیر بسیار دشواری است، چرا که در دوران تبلیغات انتخاباتی گاهی شاهد جنجال‌ها و بداخلاقی‌هایی از سوی برخی کاندیداها هستیم و طرفداران آن‌ها هم در فضای مجازی گاهی رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که نادرست است و همین امر انتخاب را برای مردم دشوار می‌کند.

یوسفی مقدم در ادامه با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن که خداوند می‌فرماید: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ؛ پس مژده به بندگان من، کسانی که سخن‌ها را می‌شنوند و سپس نیکوترین آن را انتخاب می‌کنند.» کاندیداها باید کاملا درست و منطقی برنامه‌ریزی داشته باشند تا مردم آن‌ها را بشنوند و نیکوترین و بهترین آن را انتخاب کنند. انتخاب یک مومن برای ریاست جمهوری بسیار مهم است. این از دستورات الهی است که مردم باید سخن را بشنوند و بهترین آن را انتخاب کنند. کاندیداها باید یک دستورالعمل جامع و کامل و قابل اجرا را در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، بین‌الملل و... برای مردم تبیین کنند.

او تأکید کرد: از این طریق مردم می‌توانند فرد صاحب اندیشه، منطق و با دانش را انتخاب کنند و آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند. مردم جامعه باید به برنامه‌های کاندیداها رأی بدهند نه به شخص. چه خوب است که کاندیداهای ریاست جمهوری علاوه بر اینکه برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند حتی اگر برایشان ممکن است اعضای هیأت دولت خود را معرفی کنند تا مردم بدانند منابع انسانی که قرار است این برنامه‌ها و شعارها را اجرایی کنند چه کسانی هستند و آیا واقعا توان این کار را دارند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر کاندیداها این حرکت را با ارائه برنامه‌هایشان انجام بدهند مردم راحت‌تر می‌توانند انتخاب فرد اصلح را داشته باشند. کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره‌ای مجلس همگی باید هوشیار باشند و امیدواریم مردم با دقت و ظرافت برنامه‌های آن‌ها را ببینند و کسی را انتخاب کنند که در جهت منافع ملت و مملکت حرکت می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: