کد خبر: ۱۰۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 08 May 2017
مجمع سالانه شرکت واسپاری ملت برای دوره مالی منتهی به اسفند 95 امروز با حضور 89 درصدی سهامداران برگزار شد.
مجمع سالانه شرکت واسپاری ملت برای دوره مالی منتهی به اسفند 95 امروز با حضور 89 درصدی سهامداران برگزار شد.

در مجمع عادی سالانه دوره مالی منتهی به اسفند ۹۵ شرکت واسپاری ملت که به ریاست حمید مقیم زاده نماینده گروه مالی ملت، نظار مجمع آقای تایمز حمایلی مهربانی نماینده شرکت چاپ ملت و مریم سلیمانی نماینده شرکت بهساز مشارکت های ملت و همچنین محمد صالحی تبار مدیر عامل شرکت واسپاری ملت به عنوان دبیر مجمع برگزار شد، ضمن استماع گزارش هیات مدیره و اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ تصویب شد.

با تصویب حاضرین در مجمع مقرر شد از سود خالص 63 ریالی سال مالی 95 بیش از 10 درصد معادل 10 ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شود.

همچنین موسسه حسابرسی بهمند مجددا به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت واسپاری ملت برای سال مالی ۹۶ انتخاب شد .این در حالی است که شرکت حسابرسی فاطر نیز به عنوان موسسه حسابرسی علی البدل انتخاب شد.

علاوه بر این انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار از دیگر مصوبات مجمع سالانه «واسپاری ملت» در روز جاری بود.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه بنابراعلام رئیس مجمع، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره به شرط برگزاری حداقل یک جلسه در ماه 1.200.000 تومان ناخالص همانند سال قبل در نظر گرفته شد. این در حالی است که پاداش هیات مدیره برای دوره مالی منتهی به اسفند سال 95 مبلغی تخصیص پیدا نکرد.

 همچنین در این مجمع سالانه 5 عضو اصلی هیات مدیره شرکت واسپاری ملت شامل گروه مالی ملت،مدیریت سرمایه آتیه خواهان، بیمه ما، سرمایه گذاری توسعه معین ملت و شرکت بهسازان ملت به عنوان نماینده حقوقی تعیین شدند.


مزیت های صنعت لیزینگ

در ادامه این جلسه محمد صالحی تبار مدیرعامل شرکت واسپاری ملت با اشاره به مزیت های صنعت لیزینگ برای ورود به این حوزه، گفت: یکی از مزیت های این صنعت بحث معافیت مالیاتی است. اگرچه محدودیت هایی برای لیزینگ مسکن از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار حداکثر تسهیلات قابل پرداخت مسکن 60 میلیون تومان بوده که در حال حاضر تا 100 میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، این محدودیت در بخش ملک تجاری و اداری وجود ندارد به طوری که می توان املاک در اختیار بانک ها را در قالب لیزینگ واگذار کرد.

تقویت قدرت مذاکره با تامین کنندگان و تولید کنندگان

صالحی تبار در خصوص عملیات لیزینگ ، خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ بالای قیمت تمام شده پول باید مدیریت هزینه و درآمد توسط مدیران مجموعه به خوبی صورت بگیرد به این معنا که با تامین کنندگان و تولید کنندگان کالا برای تخفیف وارد مذاکره شوند.

وی هزینه های مالی شرکت در سال مالی گذشته را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این رقم در فروردین ماه سال جاری به 1.6 میلیارد تومان رسیده است.

چشم انداز صنعت

مدیرعامل «ولملت» چشم انداز این صنعت را مثبت تلقی کرد و گفت: با توجه به دستاوردهای اقتصادی به نظر می رسد صنعت لیزینگ نیز همگام با تغییر شرایط وضعیت به مراتب بهتری را تجربه کند.

صالحی تبار در بخش دیگری از سخنان خود درباره ورود این شرکت به حوزه کالاهای دسته دوم، گفت: این حوزه بازار وسیع و پر سودی دارد که در دنیا نیز به کار گرفته شده اما نهادهای نظارتی توصیه به این کار نمی کنند این در حالی است که مجموعه واسپاری ملت نیز تمایلی به ورود به این حوزه ندارد زیرا معتقد است با این اقدام درگیر مسایل بعد از آن خواهد شد.
برچسب ها: صنعت لیزینگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: