کد خبر: ۱۰۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 19 April 2017
زمان فصل صید ماهی هرساله از 20 مهر ماه تا اواسط فروردین ماه سال بعد ادامه پیدا می‌کند اما در سال جاری برودت هوا باعث شد تور صیادان تا پایان فروردین ماه باز بماند.
 زمان فصل صید ماهی هرساله از 20 مهر ماه تا اواسط فروردین ماه سال بعد ادامه پیدا می‌کند اما در سال جاری برودت هوا باعث شد تور صیادان تا پایان فروردین ماه باز بماند.

به گزارش  میزان، ماهیگیری یکی از مشاغل پررونقی است که در شمال و جنوب کشور اغلب مردم به آن مشغول بوده و روزی خود را از این راه کسب می‌کنند.

در کنار صیادان مجاز محلی ها و افراد بدون مجوز نیز به صید مشغول می‌شوند که ممکن است عواقبی برای ذخایر آبی کشور داشته باشد.

در همین راستا مدیرکل امورصید و صیادی سازمان شیلات چندی پیش در گفت‌‌وگو با میزان درخصوص صید غیرمجاز ماهی‌ توسط صیادان غیرمجاز گفت: بخشی‌ از صیدهای غیرمجاز توسط یگان حفاظت از منابع آبزیان و نیروی انتظامی جلوگیری می‌شود اما برای کاهش برداشت از منابع آبزیان باید ارگان‌ها به طور هماهنگ با هم کار کنند.

آخوندی با بیان اینکه صید ماهیان توسط صیادان غیرمجاز، اشتغال صیادان مجاز را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه برای اشتغال‌زایی در مناطق شمالی کشور باید کاری کنند که افراد برای امرار معاش اقدام به صید غیرمجاز ماهی نکنند.

وی در انتها تصریح کرد: افراد محلی لطمه چندانی به ذخایر آبی کشور وارد نمی‌کنند و نگرانی بیشتر مربوط به صیادان حرفه‌ای غیرمجاز با تیم قوی بوده که آثار تخریبی بالایی از خود به جا می‌گذارند.

لازم به ذکر است که هرساله زمان صید ماهی‌های مختلف برای صیادان مجاز باتوجه به فصل تخم ریزی از 20 مهرماه آغاز و تا اواسط فرودین ماه ادامه دارد و این زمان ممکن است بسته به شرایط آب و و هوایی بنابر نظر مسئولین تغییر کند.

در سال جاری صید ماهی های استخوانی به دلیل برودت هوا و شرایط بد آب و هوایی که صید را با مشکل مواجه کرده بود باعث شد زمان برداشت از آبزیان درتمام استان مازندران تا پایان فروردین ماه تمدید شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: