کد خبر: ۹۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
ارتش آمریکا در تازه ترین گزارش خود اذعان کرده است که حداقل ۲۲۰ غیرنظامی در حملاتی که از سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق و سوریه انجام شده، کشته شده‌اند.
به گزارش تسنیم از رویترز، ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد: 21 غیرنظامی در 9 حمله جداگانه که توسط ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه طی ماه های نوامبر تا ژانویه انجام شده، جان خود را از دست داده اند.

ارتش آمریکا در ادامه افزود: با احتساب این آمارها، تعداد غیرنظامیانی که به طور غیر عمد در حملات ائتلاف از آغاز عملیات علیه تروریست های داعش در سال 2014 تاکنون کشته شده اند به 220 نفر رسیده است.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: گرچه ائتلاف تلاش های فوق العاده ای انجام می دهد تا به اهداف نظامی به گونه ای حمله کند که تلفات غیرنظامیان به حداقل ممکن کاهش یابد ولی در برخی حوادث، تلفات غیرنظامیان غیرقابل اجتناب بوده است.

آمارهای ارائه شده از سوی ارتش آمریکا درباره تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف بسیار کمتر از آمارهای منتشر شده از سوی گروه های حقوق بشری و نظارتی است.

آمارهای گروه نظارتی «ایروارز» نشان می دهد که بیش از 2463 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده اند.

ارتش آمریکا افزود: در یک حادثه که 13 ژانویه در نزدیکی شهر موصل اتفاق افتاد، 8 غیرنظامی در جریان حمله به یک خانه تروریست های داعش کشته شدند.

آمارهای ارتش آمریکا نشان می دهد که تا 28 فوریه، ائتلاف موسوم به ضد داعش بیش از 18666 حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده است. میانگین هزینه روزانه این عملیات به بیش از 12.7 میلیون دلار رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: