کد خبر: ۹۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 26 February 2017
این تحرکات ایالات متحده هیچ گاه نفعی برای مردم آمریکا ندارد و آنچه که دنیا در خصوص سپاه پاسداران اذعان دارد این است که سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریست های داعش و النصره انجام داده است.
 ظریف در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تروریستی بودن تشکیلات سپاه پاسداران گفت: این تحرکات ایالات متحده هیچ گاه نفعی برای مردم آمریکا ندارد و آنچه که دنیا در خصوص سپاه پاسداران اذعان دارد این است که سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریست های داعش و النصره انجام داده است.


به گزارش میزان، محمد جواد ظریف در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده های شهدای وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش آژانس بین الملل انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران فراتر از تعهداتش عمل کرده است، در پاسخ به این سوال که "برنامه وزارت خارجه برای اینکه طرف مقابل را مجبور به پایبندی به تعهداتش کند، چیست" گفت: ما از روز اول اجرایی شدن توافق مثل زمان مذاکره که ناگزیر بودیم با اتکا به حمایت مردم، حقوق مردم را در توافق به دست آوریم، روز اجرای توافق هم به خاطر بدعهدی آمریکا و تصورات باطل آنها که فکر می کردند تحریم ها برایشان یک سرمایه است، ناگزیز بودیم قدم به قدم امتیازهایی را که در توافق حاصل شده در عمل هم بگیریم.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه این روش ها را ادامه دادیم و امروز در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه نفت و حمل و نقل که دو حوزه اصلی تحریم ها بوده همه تحریم ها برداشته شده است، اظهار داشت: در حوزه بانکی هم توانسته ایم همه موانع را یک به یک برداریم و ان شاءالله در آینده توافق های بیشتری حاصل خواهد شد.

وی افزود: همینطور که می بینید جامعه بین المللی در قبال برخی لفاظی ها که در مورد برجام می شود مقاومت کرده و تاکید می کند که برجام باید اجرایی باقی بماند.

ظریف در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تروریستی بودن تشکیلات سپاه پاسداران گفت: این تحرکات ایالات متحده  هیچ گاه نفعی برای مردم آمریکا ندارد و آنچه که دنیا در خصوص سپاه پاسداران اذعان دارد این است که سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریست های داعش و النصره انجام داده است.

وی تاکید کرد: هر گونه حرکت علیه برادران غیور سپاه پاسداران صرفا باعث روشن شدن ماهیت خود آنها می شود و به نفع آنها نخواهد بود و من یقین دارم این حرکت ها تاثیری برای آنها نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد مقامات کشور ترکیه و فراموشی آنها نسبت به کمکی که ایران در زمان کودتا به آنها کرد، گفت: در منطقه ما نیاز به همکاری برای مقابله با تروریسم وجود دارد زیرا تروریسم برای هیچ کس نفعی ندارد و دامن زدن به اختلافات فرقه ای نیز برای کسی منفعت نخواهد داشت.

وی افزود: منطقه ما نیاز به همکاری دارد و این منطقه تلاش برای سلطه گری را بر نمی تابد و سلطه در جهان معاصر حتی توسط قدرت های بزرگ هم  جواب نمی دهد.

ظریف در پایان با تاکید بر اینکه ما تجربه مناسبی در همکاری روسیه ، سوریه و ایران در آتش بس سوریه داشته ایم، ابراز امیدواری کرد که همسایگان ما در ترکیه فواید همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند و بدانند ایران خیرخواه همه همسایگانش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: