کد خبر: ۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 07 January 2017
بانكداري ايراني - شرکت تجارت الکترونيک پارسيان یکی از مهمترین نماد هفته گذشته بازار سرمایه بود . این اقبال به دلیل توفیقاتی است که این شرکت در ماههای اخیر کسب کرده است .
 بانكداري ايراني -  شرکت تجارت الکترونيک پارسيان  یکی از مهمترین نماد هفته گذشته بازار سرمایه بود . این اقبال به دلیل توفیقاتی است که این شرکت در ماههای اخیر کسب کرده است .

به گزارش  بانكداري ايراني  ، در حال حاضر در کشور ،  12 شرکت در حوزه تجارت الکترونیک  فعال هستند که یکی از مهمترین این شرکتها شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است .

عملکرد شرکت 
حوزه فعالیت این شرکت  فروش شارژ تلفن همراه ، اجاره دستگاه های کارتخوان و فروش تجهیزات رایانه ای و شاپرک و شتاب است. در بودجه سال 95 اعلام شده است که از محل فروش شارژ 3.964.749 میلیون ریال ، از محل اجاره دستگاه 1.240.021 میلیون ریال  و از محل شتاب و شاپرک  1.418.106 میلیون ریال عایدی خواهد داشت. 

سهم بازار  شرکت 
بر اساس بررسی های سه سال گذشته  سهم بازار شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در بین  سایر رقبا بیش از 12 درصد است 
 

جذب مشتری شرکت 

در سه سال اخیر شرکت تجار الکترونیک پارسیان در جذب مشتری رشد قابل توجهی داشته است .

 

افزایش سرمایه 100 درصدی 
در آخرین تحولات ، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت را صادرو اعلام کرده است که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تجارت الکترونيک پارسيان  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

سرمایه فعلی شرکت  1 هزار و 821 میلیارد ریال بوده و بر این اساس  و با افزایش 1هزار و 821  میلیارد ریال به رقم  3هزار و 643 میلیارد ریال می رسد. 

این افزایش سرمایه 1 هار و 821 میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است و به منظور جبران مخارج بابت سرمايه گذاري هاي انجام شده و اجراي طرح توسعۀ ظرفيت عملياتي و نوسازي دستگاه‌هاي کارت‌خوان انجام می شود.

بر اساس این افزایش سرمایه  میزان 1میلیارد و 821 میلیون 704 هزار سهم بر تعداد   1میلیارد و 821 میلیونی شرکت افزوده شده و تعداد سهام آنها به 3میلیارد و 643 میلیون سهم خواهد رسید. 
خاطر نشان مي سازد، شروع پذیره نویسی حداكثر تا 60 روز پس از تاريخ اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز گرديده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جديد از اين سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.
     

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: