کد خبر: ۸۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
متخصص جراحی پلاستیک از بیمارستان شیان چین در مورد جزئیات این جراحی موفقیت‌آمیز عنوان کرد: برای تولید دوباره گوش آسیب‌دیده این بیمار برای اولین‌بار از غضروف موجود در استخوان‌های قفسه سینه برای ساخت گوش بیولوژیک استفاده شده است.
به گزارش رویترز، وی در ادامه افزود: این بیمار که در یک سانحه رانندگی به طور کامل گوش راست خود را از دست داده بود، با مراجعه به تیم جراحی پلاستیک این بیمارستان از جراحان پلاستیک تقاضا کرد که دوباره صورتش را به حالت معمولی بازگردانند.

گوش بیولوژیک این بیمار پس از مراحل کشت اولیه به طور موقت به ساعد دست راست بیمار پیوند زده شد تا از خون‌رسانی طبیعی شریان دست برای رشد سلول‌های گوش بیولوژیک استفاده شود.

پزشک جراح این بیمار در مورد علت انتخاب روش کشت بیولوژیک عنوان کرد: وضعیت وخیم سر و صورت بیمار، انجام هر عمل جراحی رایج را غیرممکن ساخته بود. بنابراین برای اولین‌بار روش کشت بیولوژیک سلول‌های گوش و پرورش با جریان طبیعی خون مورد استفاده قرار گرفت.

جراحی ترمیم گوش این بیمار شامل سه مرحله است: در مرحله اول پوست مورد نیاز در ساعد دست یعنی محل قرارگیری سلول‌های گوش آماده شد، در مرحله دوم سلول‌های مورد نیاز جهت کشت سلولی از غضروف موجود در قفسه سینه برداشت شد و در مرحله سوم قرار است تا گوش رشد کرده در دست این بیمار به محل طبیعی خود پیوند زده شود.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: