کد خبر: ۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 25 August 2016
صنعت بیمه و بانک در بورس همچنان تحت تاثیر سیاست‌های بالادستی قرارداشته و به دلیل بسته بودن اغلب نمادهای بانکی با هیجان دنبال نمی شوند و از رشد نسبی بازار که در هفته های اخیر برای برخی صنایع اتفاق افتاده، جا مانده‌اند.
 بانكداري ايراني - صنعت بیمه و بانک در بورس همچنان تحت تاثیر سیاست‌های بالادستی قرارداشته و به دلیل بسته بودن اغلب نمادهای بانکی با هیجان دنبال نمی شوند و از رشد نسبی بازار که در هفته های اخیر  برای برخی صنایع اتفاق افتاده، جا مانده‌اند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  شاخص کل در هفته جاری با رشد 0.26 درصد مواجه شد این درحالی است که نماد بانک با کاهش 0.26 درصدی و شاخص با کاهش 0.67 درصدی روبرو شده است. 

در آخرین روز کاری هفته جاری نماد بانک خاورمیانه که به دلیل برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده متوقف شده باود با بازدهی بالا بازگشایی شد. بانک خاورمیانه پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی ، در قیمت ۲۹۰ تومان با رشد ۹ درصدی به گردونه معاملات بازگشت. در گروه بانکی در آخرین روز  به استثناء نمادهای "وکار" ، " سمایه" و " وانصار"  مابقی نمادها همچنان در حاشیه منفی معامله شدند. 

بانک انصار در 5 روز  گذشته با رشد اندک زیر یک درصد روبرو بود و با این وجود  روز منفی را تجربه نکرد. 

در مجموع  شاخص بانک در هفته اول شهریور ماه  با کاهش 0.27  درصدی روبرو بوده و با وجود بسته بوند نمادهای بزرگ این صنعت چون بانک تجارت و ملت و صادارت همچنان نمی توان انتظار رشد این صنعت در بورس را داشت.

بیمه دانا که در 15 روز گذشته همواره در دامنه منفی دادوستد شد در روز آخر هفته جاری  با وضعیت بهتری روبرو شده و سهامداران به این سهم اقبال بیشتری نشان دادند  که نشان از مناسب بودن قیمت این سهم دارد.

بیمه ملت که انتشار اخبار و شایعات مورد توجه سهامداران بود توانست  طی دو هفته گذشته را در دامنه مثبت دادو ستد شود. هرچند بازدهی این شرکت برای سهامداران رقم ناچیزی است اما در دامنه مثبت بودن آن جالب توجه است.

صنعت بیمه در هفته گذشته با بازدهی منفی 0.67 درصدی روبرو بود.


وضعیت شاخص کل بورس در هفته جاری 

 
وضعیت شاخص کل فرابورس در هفته جاری 

 

وضعیت صنعت بانک در بورس  طی هفته جاری

 

بررسی وضعیت صنعت بیمه در بورس طی هفته جاری 




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: