کد خبر: ۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 28 July 2016
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر کمبود منابع به خصوص آب را یکی از مهم ترین بحران های آینده کشور دانست.
زهرا ساعی قبل از ظهر پنج شنبه در همایش ناب سازی مصرف انرژی اظهار داشت: در کشور ما هزینه انرژی بسیار پایین بوده و متاسفانه این فرهنگ در کشور ما جا افتاده که چون انرژی ارزان است پس می توان به هر اندازه آن را مصرف کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم به همین رویه ادامه دهیم، مشکل کمبود منابع خواهیم داشت و در سال های آینده با بحرانی در کشور مواجه خواهیم شد.

زهرا ساعی ادامه داد: یک سری مراکز پژوهشی بین المللی اعلام کرده اند که ایران در آینده نزدیک دچار مشکل کم آبی خواهد شد و در این راستا باید برای بستر سازی لازم نسبت به آموزش مردم اقدام کنیم که این امر در دراز مدت امکان پذیر است چرا که فرهنگ عامه مردم با برنامه کوتاه مدت تغییر نمی کند.

آموزش را از مدارس آغاز کنیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره ای به وظیفه سنگین نسل جوان گفت: ما به عنوان نسل جوان وظیفه ورود به این بحث آموزشی را داریم تا بتوانیم آموزش را توسط نهادهای متولی این امر جا بیندازیم.

وی ادامه داد: باید قبل از اینکه مشکلات به بحران برسد نسبت به حل آن ها اقدام کنیم و نباید گذاشت مسائل به حد بحران برسد و پس از ان شروع به چاره اندیشی کرد بلکه همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده است.

ساعی با تاکید بر نهادینه سازی مصرف بهنیه انرژی در مدارس گفت: این آموزش ها باید از نهادهای متولی همچون مهدکودک ها و مدارس آغاز شود و تنها در این زمان می توان نسبت به تغییر فرهنگ مصرف انرژی امید داشت.

لزوم توجه به مسائل زیست محیطی

نماینده مردم تبریز ادامه داد: مباحث مربوط به محیط زیست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که مباحث محیط زیستی با مصرف انرژی رابطه دوسویه دارد و آسیب گازهای گلخانه ای به محیط زیست برای همگان مشهود است.

ساعی افزود: بیماری های نوظهور که در گذشته نبود اما هم اکنون مردم به آن گرفتار می شوند را می توان یکی از نتایج درست استفاه نکردن انرژی دانست.

انرژی های جدید جای انرژی های سنتی را بگیرد

وی با تاکید بر اینکه انرژی های جدید باید جای انرژی های سنتی را بگیرد، گفت: همچنین در حوزه ساخت و ساز نیز باید توجه بیشتری داشته باشیم و در این راستا سازمان های مردم نهاد نیز در راستای جلوگیری از مصرف بالای انرژی کمک کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بدنه دولتی کشور به همراه مشارکت بخش خصوصی می تواند کارهای مهمی در این راستا انجام دهد.

وی افزود: هم اکنون با شرایط ویژه کشور در حوزه های مختلف کشور مواجه هستیم به خصوص در حوزه اقتصادی مشکل بیشتری داریم.

ساعی با بیان اینکه اموری که به اقتصاد کشور کمک می کند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما نمایندگان نیز می توانیم خلاهای قانونی را رفع کنیم و در این راستا کمک رسان باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: