کد خبر: ۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 09 June 2016
استاندار کرمان راه اندازی باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان را امری ضروری دانست و گفت: تعطیلی چهار ماهه فرودگاه کرمان به منظور تعمیر باند اول، منجر به زیان 94 میلیارد تومانی خواهد شد.
"علیرضا رزم حسینی" امروز پنجشنبه در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تقسیم استان کرمان به هشت زون اقتصادی می تواند بخشی از مشکلات را در داخل استان برطرف کند، افزود: با اجرای این طرح از توان بخش خصوصی و شرکت های توانمند استان برای توسعه استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، الگوی موفقی بود که همان طرح امروز در سطح گسترده تر در سطح استان دنبال می شود و از اختیارات هیات دولت به وزیر کشور برای تفویض اختیارات به سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد شد.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تعمیر باند اول فرودگاه بین المللی کرمان نیازمند چهار ماه تعطیلی است، خاطر نشان کرد: به طور جد تلاش می شود طی مذاکره با وزیر راه و شهرسازی، باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان راه اندازی شود زیرا تعطیلی چهار ماهه فرودگاه کرمان منجر به زیان 94 میلیارد تومانی خواهد شد.

رزم حسینی راه اندازی باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان را امری ضروری دانست و گفت: سهم استان برای تهیه زیرساختها 30 میلیارد تومان برآورد شده است که پس از مذاکره ای که در هفته اخیر با آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - انجام می پذیرد، می توان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ پرواز خارجی جز «کرمان-دبی» از فرودگاه بین المللی کرمان انجام نمی پذیرد، افزود: طی مذاکره با شرکت هواپیمائی ماهان می توان نسبت به راه اندازی پروازهای خارجی اقدام کرد.

استاندار کرمان با تاکید براینکه سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان دارای دستاوردهای خوب و تاریخی برای استان بوده است، خاطر نشان کرد: تامین آب شرب استان کرمان یکی از دستاوردهای تاریخی این سفر بود که هم اکنون خط لوله‌گذاری در محور«کرمان-باغین» به طول دو کیلومتر اجرا شده است.

رزم حسینی نسبت به پلمب و تعطیلی اغلب رستوران های سطح شهر، گفت: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان باید طی برگزاری جلسه ای با حضور دادستان، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی این موضوع را تعیین و تکلیف نماید.

وی، یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی ایران را نبود بازاریاب متخصص عنوان و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می تواند نسبت به برگزاری دوره های آموزشی ویژه این مشکل را برطرف کند.

استاندار کرمان به ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منطقه لاله زار بردسیر با دو هزار تن گل محمدی مازاد مواجه است؛ لذا طی یک سال آینده این مشکل با بهره برداری از کارخانه های گلابگیری مرتفع شده و از خارج شدن محصول خام از منطقه جلوگیری خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: