کد خبر: ۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 02 June 2016
کارشناسان معتقدند که موقعیت استراتژیک بندر چابهار می تواند همچون یک دروازه ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و ایران باشد.
کارشناسان معتقدند که موقعیت استراتژیک بندر چابهار می تواند همچون یک دروازه ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و ایران باشد.

یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش استراتژیک بندر چابهار گفت: این منطقه دروازه ای برای نقل و انتقالات و یک شبکه بزرگ اقتصادی برای واردات و صادرات کالاها، خدمات، فناوری و انرژی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ‌منطقه چابهارکریدور ارتباطی بین ایران با افغانستان، هندوستان و کشورهای آسیای میانه است و این شبکه ارتباطی صرفا نباید به واردات از این کشورها محدود شود.

آل اسحاق در خصوص وضعیت زیرساخت های این منطقه اظهار داشت: هرچند در طول سال‌های گذشته اقدامات مثبتی در راستای توسعه و پیشرفت بندر چابهار صورت گرفته اما هنوز مسائل زیرساختی مانند ارتباط با نقاط مرکزی کشور از مشکلات آن محسوب می شود.

*** منطقه آزاد چابهار فرصت برقراری ارتباط با بازار جهانی
رجبعلی صادقی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهمیت ایجاد منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: تجهیز زیر ساخت های مناطق مرزی میتواند به افزایش صادرات کشور کمک کند که با ارائه تسهیلات این امر محقق خواهد شد.

مه افزود: لازمه تداوم تولید و رشد اقتصادی صادرات است و تولید کنندگان می توانند از امتیازات مناطق آزاد برای صادرات بهره کافی را ببرند و ارتباطات بین المللی خود را تقویت کند و با صادرات زمینه رقابت با تولیدکنندگان خارجی را در بازار جهانی فراهم کنند.

صادقی همچنین تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار زیر ساختی است که دولت فراهم کرده تا تولیدکنندگان در کنار ارتقای کیفیت محصولات، کاهش قیمت تمام شده و حضور در بازارهای جهانی بتوانند از این موقعیت بهره کافی را ببرند.

وی در مورد دلایل ایجاد مناطق آزاد اذعان داشت: چون مناطق آزاد به آب های بین المللی دسترسی دارند بهترین و سهل ترین راه برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها هستند که از طریق این مناطق نیز می توان به صادرات کشور رونق بخشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: