کد خبر: ۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 17 March 2016
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی در کشور ارتقاء یافته است، گفت: طرح نوروزی ناجا از 25 اسفند تا پایان تعطیلات در راستای خدمات دهی به مسافران نوروزی اجرا می شود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی در کشور ارتقاء یافته است، گفت: طرح نوروزی ناجا از 25 اسفند تا پایان تعطیلات در راستای خدمات دهی به مسافران نوروزی اجرا می شود.

به گزارش سرویس «انتظامی» ایسنا، سردار حسین اشتری اظهار کرد: در دنیا به ازای هر1000نفر 5 تا 7 پلیس وجود دارد امّا در کشورمان این رقم حدود 3.2 به ازای هر هزار نفر است.

وی ادامه داد: شاید در مناطق و محدوده‌ای پلیس مستقر نباشد امّا جایی در کشور وجود ندارد که از دید پلیس خارج باشد.

دستگیری یک مظنون در حادثه بازار تهران
فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه بازار تهران هم گفت:‌ بعدازظهر روز گذشته انفجاری در این بازار رخ داد و تیم چک و خنثی سازی و کارشناسان مربوط در محل حادثه حاضر شدند و بر اساس آخرین اطلاعات، ترکیبی از مواد شیمیایی که برای تهیه مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال بود منفجرشد.

وی ادامه داد: پلیس با هماهنگی مرجع قضایی یک نفر را در این ارتباط دستگیر کرد.

سردار اشتری بیان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود 39 نفر در این حادثه مجروح شدند که دو نفر از آنان حالشان خوب نیست و تحت درمان هستند.

کاهش خسارات حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سنوات قبل
وی در باره حوادث چهارشنبه آخرسال هم با اشاره به اینکه 3 نفر در این حوادث کشته شدند، گفت: تعدادی قطع عضو و برخی هم نابینا شدند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها حوادث امسال در مقایسه با پارسال بیش از 40 درصد کمتر بود اما آمار دقیق تر در دو روز آینده مشخص می شود.

اشتری درباره امنیت داخل شهری نیز مطرح کرد: در این زمینه با ایده آل های خود فاصله داریم امّا وضعیت هم در داخل شهرها و نیز مرزها بسیار خوب است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: هر 24 ساعت یک بار آمارها را از این نظر مطالعه و مرور و آنالیز می کنیم، وضعیت امنیتی در کشور ما بسیار خوب و قابل قبول است.

آمادگی نیروی انتظامی برای جمع آوری معتادان متجاهردر کمتر از 10 روز
وی مطرح کرد: اگر محل نگهداری معتادان متجاهر آماده شود نیروی انتظامی آمادگی دارد در کمتر از 10 روز آن ها را جمع آوری کند و به کمپ‌های مورد نظر تحویل دهد و در برخی از شهرها کمتراز 48 ساعت آنها را جمع آوری کردیم.

وی با بیان اینکه کمبود محل نگهداری معتادان مهمترین مشکل است، گفت: امیدواریم با همکاری مسؤلان مربوط از جمله شهرداری ها و سازمان بهزیستی این مشکل کمتر شود.

اشتری عنوان کرد: بیش از 5 هزار نفر را با کوشش شهرداری تهران و مسؤلان مربوط جمع آوری کردیم و به اردوگاه های نگهداری معتادان تحویل دادیم.

وی ادامه داد:‌ بیش از 50 در صد از سرقتها،‌ خُرد است و بیش از 50 درصد سارقان خُرد،‌ از معتادان ولگرد هستند.

اشتری بیان کرد: پس از شناسایی این سارقان ، آن ها را تحویل مقامات قضایی می‌دهیم امّا دستگاه قضایی محدودیت هایی برای نگهداری آن ها دارد ولی سعی شده است که این افراد کمتر رها شوند.

وی ادامه داد: به علت اینکه محل نگهداری این افراد محدود است چاره‌ای جز رهاسازی شان وجود ندارد و آنها دوباره تخلفات خود را تکرار می‌کنند.

اجرای طرح نوروزی ناجا از 25 اسفند تا پایان تعطیلات
فرمانده نیروی انتظامی گفت: رزمایش ترافیکی نوروزی نیروی انتظامی از سه شنبه آغاز و قرارگاه نوروزی امام علی (ع) نیز روز چهارشنبه راه اندازی شد و از 25 اسفند تا 15 فروردین آماده خدمات رسانی به مردم هستیم.

اشتری خاطر نشان کرد: امسال پلیس با برنامه ریزی مناسب تر و بهتر از سال های گذشته در جاده‌ها و شهرها مستقر است و خدمات نوروزی را ارائه خواهد کرد.

وی گفت: فرهنگ ترافیکی در کشور ما ارتقاء یافت.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه اقدامات لازم برای امنیت شهرها در تعطیلات نوروز پیش بینی شده است، گفت:‌ در تهران و دیگر کلان شهرها پاسگاه‌های موقتی و گشت ها پیش‌بینی شده است.

ارتقاء رفتار سازمانی پرسنل ناجا
وی با بیان اینکه رفتار سازمانی پرسنلی نیروی انتظامی هم ارتقاء یافت، افزود: مردم از طریق سامانه 197 می توانند تخلفات را گزارش دهند.

سردار اشتری ادامه داد: در سال 94 بیش از 450 هزار تماس با این سامانه داشتیم که 30 درصد آن انتقادات و برخی پیشنهادات و برخی هم شکایات و حدود 6 در صد هم تشکر از نیروی انتظامی بود.

کشف 85 درصدی جرایم فضای مجازی
وی با بیان اینکه پلیس فتا به خوبی نقش خود را در فضای مجازی ایفا کرده است، افزود: جرایم در فضای مجازی امسال در مقایسه با سال گذشته 17 درصد افزایش یافت و به نظر می رسد این افزایش ادامه داشته باشد زیرا فضای مجازی رو به گسترش است و ما هم به همان نسبت نیروها را در این فضا بیشتر می کنیم.

سردار اشتری اضافه کرد: بیش از 85 درصد جرایم فضای مجازی کشف و به آن رسیدگی شدکه بیشتر آن، مالی است.

عملکرد پلیس بر اساس قانون و موازین شرعی
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این پرسش که آیا اینکه گفته می شود "پلیس موظف به اجرای اسلام نیست" را قبول دارید؟ گفت: پلیس بر اساس قانون و موازین شرعی اقدام می کند و هر جایی که خلاف شرع باشد، خلاف قانون هم است و فاصله ای میان شرع و قانون نیست زیرا همه قوانین ما از نظارت شورای نگهبان گذشته و مهر اسلامی بودن بر آن زده شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ ارزش هاست، افزود: حفاظت از دستاوردهای انقلاب هم وظیفه ماست.

اشتری بیان کرد: با سرنشینان خودرو که کشف حجاب می کنند از طریق توقیف خودرو و دیگر اقدامات، برخورد و اعمال قانون می شود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در این زمینه بر اساس قانون عمل کردیم و فشاری از سوی نهادها نبوده است.

نقش بازدارندگی افزایش جرایم رانندگی
وی درباره افزایش میزان جریمه های تخلفات رانندگی هم گفت: هدف ما از جریمه کردن، آزار مردم نیست بلکه بازدارندگی و پیشگیری از حوادث و تخلفات رانندگی است.

سردار اشتری افزود: تلفات در تصادفات رانندگی در سال 94 نسبت به سال 93 سه درصدیعنی حدود 450 نفرکاهش داشت.

وی اضافه کرد: در نوروز 94 هم به نسبت نوروز 93، 10درصد کاهش داشتیم و امیدواریم این روند کاهش در نوروز 95 هم ادامه یابد.

سردار اشتری گفت: بیش از 95 درصد رانندگان، مقررات را رعایت می کنند.

تشکیل کارگروه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان ناجا
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: کارگروهی را برای بهبود معیشت کارکنان نیروی انتظامی تشکیل دادیم اما در این باره باید مسیر قانونی طی شود و امیدواریم در سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

اشتری با بیان اینکه میانگین حقوق کارکنان نیروی انتظامی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است که واقعاً کم است، گفت: همچنین حقوق درصد بالایی از کارکنان ما زیر سه میلیون تومان در ماه است.

نظر فرمانده ناجا درباره حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر
سردار اشتری درباره حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر هم با اشاره به اینکه مجازات ها باید بازدارندگی لازم را داشته باشد، افزود: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده تا در این باره کارشناسی شود.

وی درباره بازگرداندن آقای خاوری، گفت: از طریق پلیس بین الملل این موضوع در حال پیگیری و قوه قضائیه هم هماهنگی های لازم را در این باره انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما، ادامه داد: مکان اقامت وی را شناسایی کردیم و اگر کشور مربوط همکاری کند مشکلی برای استرداد وی نداریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس در پایان این گفت و گو سردار اشتری از همکاری و مشارکت مردم در اجرای ماموریتهای ناجا تقدیر کرد.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: