کد خبر: ۶۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 20 January 2016
کارگروه توسعه روستایی استان مرکزی با موضوع بررسی سند توسعه روستایی و طرح جنگل کاری و اجرای طرح ترسیب کربن و نیز بررسی وضعیت کلی روستاهای استان در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی تشکیل شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این کارگروه در خصوص طرح گسترش فضای سبز و ترسیب کربن گفت: باید برای این طرح کارگروهی تشکیل شود که مسئولیت اجرا و پیگیری اهداف را به عهده گیرد.

عزیز فیلی بیان کرد: در این رابطه از توان سیاسی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز باید استفاده شود و نیز باید پتانسیل‌های موجود هر دهستان مورد ارزیابی قرار گرفته و اولویت‌بندی شود.

وی در رابطه با تامین اعتبار برای این طرح گفت: از عوارض واحدهای آلاینده، مالیات بر ارزش افزوده و بودجه دهیاری‌ها و نیز ردیف‌های مختلف اعتباری می‌توان برای تامین اعتبار طرح استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی جذب سرمایه‌گذار را در رابطه با توسعه روستایی امری مهم دانست و افزود: برای این منظور باید از وضعیت و پتانسیل‌های موجود استان لیستی تهیه شود.

فیلی در رابطه با سند توسعه روستایی بیان کرد: اهداف این سند باید خلاصه شود و اینکه تعداد زیادی از اهداف تعریف شود چراکه با توجه به شرایط موجود خروجی مطلوبی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هدف‌ها به صورت کلی باید تعریف شده و در این تعریف موقعیت هر دهستان مد نظر قرار گرفته شود. نیازهای هر دهستان باید اولویت بندی شود و بر اساس این اطلاعات سند توسعه هر دهستان با اهداف مشخص پیگیری شود که خروجی مناسبی را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیر کل امور روستایی استانداری استان مرکزی نیز در این جلسه در خصوص بررسی وضعیت روستاها گفت: چرخه مدیریت توسعه روستایی کشور معیوب بود بر این اساس نهادی تحت عنوان کارگروه توسعه روستایی استان‌ها زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی تشکیل شد که به این طریق از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود و موارد را به صورت کارشناسی شده به شورای برنامه‌ریزی ارجاع دهد.

سلیمانی بیان کرد: دولت تدبیر و امید این کارگروه را در تیرماه سال جاری تشکیل داد که مهم‌ترین وظیفه آن تهیه سند توسعه روستایی استان است.

وی با بیان اینکه موسسه‌های مردم نهاد در رابطه با تهیه این سند همکاری مطلوبی داشته‌اند، گفت: سند توسعه روستایی سه پیوست اقتصادی، عمرانی و زیر بنایی و اجتماعی فرهنگی دارد.

مدیر کل امور روستایی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف سند توسعه روستایی باید مورد ارزیابی قرار گرفته شود، گفت: این موارد می تواند به عنوان تجارب مناسبی در برنامه ششم مد نظر قرار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه کلیات سند توسعه روستایی تصویب و مقرر شد در رابطه با اقدامات و کمی‌سازی کمیته ای تشکیل شود.

همچنین مقرر شد با دانشگاه همکاری و کمیته تخصصی برای این منظور تشکیل شود.

طرح ترسیب کربن و توسعه فضای سبز با محوریت مردم در قالب کمیته شهری و با نظارت منابع طبیعی و آبخیزداری با دبیری مدیرکل این سازمان تصویب شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: