کد خبر: ۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی از تاخیر یک ساله در آغاز برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
غلامرضا کاتب گفت : اگر دولت می توانست لایحه برنامه ششم توسعه را تا شهریور ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند ، امکان بررسی و تصویب این برنامه تا قبل از 15 آذر که زمان بررسی لایحه بودجه سال 95 کشور است فراهم بود .

وی افزود: بخاطر ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری به سران سه قوه و اهمیت اجرای این برنامه و تاخیر ستاد برنامه ششم توسعه در دولت ، این لایحه به موقع به مجلس نرسید .
نماینده مردم شهرستان های گرمسار وآرادان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد : موارد مفید برنامه های چهارم و پنجم توسعه بعنوان قانون دائمی تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در هیات دولت دردست بررسی است .

کاتب پیش بینی کرد : تا دو هفته آینده با نهایی شدن این قانون در دولت و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان در کمترین زمان به این قانون رسیدگی می کنند تا در لایحه بودجه سال 95 منظور شود .

کاتب به تکلیف نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه سال آینده از 15آذر اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت و زمان رسیدگی به لایحه بودجه سال 95 ، دولت لایحه برنامه ششم توسعه را پس از تصویب بودجه سال آینده به مجلس ارسال می کند و تصویب این برنامه به سال 95 موکول وبرنامه ششم توسعه با یکسال تاخیر از سال 96 اجرا می شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: