کد خبر: ۲۱۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 04 November 2023
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
شرکت بیمه پاسارگاد در حال حاضر چهارمین شرکت بیمه‌گری ایران در بین شرکت‌های دولتی و خصوصی است. این شرکت سودآوری مناسبی را محقق کرده و رشد فروش نزدیک به 50 درصدی را در هفت ماهه نخست امسال به نمایش گذاشت.

بررسی عملکرد بیمه پاسارگاد در شش ماهه نخست 1402شرکت بیمه پاسارگاد در حال حاضر چهارمین شرکت بیمه‌گری ایران در بین شرکت‌های دولتی و خصوصی است. این شرکت سودآوری مناسبی را محقق کرده و رشد فروش نزدیک به 50 درصدی را در هفت ماهه نخست امسال به نمایش گذاشت.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان موفق‌ترین و پیشرو ترین شرکت بیمه در حوزه بیمه‌های عمر و زندگی، بیمه‌نامه عمر و تأمین آتیه- تکمیلی بازنشستگی را طراحی و به بازار عرضه کرده است.

با توجه به اطلاعات سالنامه آماری بیمه مرکزی ج.ا.ایران در سال ،1400 شرکت بیمه پاسارگاد جایگاه چهارم را به لحاظ حق بیمه تولیدی در بین شرکت های بیمه به دست آورده است و سهم بیمه پاسارگاد از حق بیمه تولیدی بازار 6.1 درصد بوده است و در سال 1401 هم شرکت جایگاه چهارم را همچنان در اختیار خود نگهداشت. براساس اطلاعات اولیه دریافتی از بازار، شرکت بیمه پاسارگاد در سال ،1401 همچنان در جایگاه چهارم بازار قرار دارد.

شبکه فروش بیمه پاسارگاد
شرکت بیمه پاسارگاد بر اساس مجوز دریافتی از بیمه مرکزی در کلیه رشته‌های بیمه‌ای از جمله عمر، درمان، حوادث، آتش‌سوزی، اتومبیل (ثالث و بدنه )، باربری، مهندسی، مسئولیت و ریسک‌های متنوع و با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصین کارآزموده صنعت بیمه در سراسر کشور از طریق مدیریت مناطق، شعب، نمایندگان حقیقی و حقوقی و نمایندگان فروش بیمه‌های عمر و تأمین آتیه فعالیت می‌کند که مهمترین محـصول آن بیمه عمر و تأمین آتیه است که در پایان 6 ماهه اول سال ،1402 حدود 51 درصد کل تولید شـرکت را تشکیل داده است.

همـچنین علاوه بر عرضه خـدمات به صـورت مسـتقیم در رشـته‌های یاد شده، با کسب مجوز از بیمه مرکزی در زمینه قبول بیمه اتکایی از سایر شرکت‌های بیمه داخلی فعالیت می‌کند. همچنین سهم بیمه‌های اشخاص 64 درصد بیمه‌های اموال 33 و قبولی دو و نیم از پرتفوی شرکت در 6 ماهه اول سال 1402 بوده است.

عملکرد شرکت بر اساس شبکه فروش موفق شرکت رخ داده است. چرا که شرکت بیمه پاسارگاد از شبکه فروش گسترده ای جهت عرضه محصولات و خدمات خود برخوردار است. این شرکت دارای تعداد 90 شعبه عمومی و اختصاصی در سطح کشور است و تعداد همکاران شاغل در 67 شعبه عمومی و 23 شعبه اختصاصی اشخاص، جمعاً 781 نفر، تعداد 2،975 نمایـنده عمومی و تعداد 43،179 نماینده فروش بیمه عمر در تهران و شهرستانها هستند.

این شرکت به منظور آموزش نظری و عملی متقاضیان نمایندگی عمومی و ارتقای دانش فنی آنان، بیش از 3،300 نفر ساعت آموزش در شش ماهه اول سال 1402 ارائه شده است. تعداد 981 کارگزار حقیقی و حقوقی با شرکت همکاری داشته‌اند. شرکت بیمه پاسارگاد به لحاظ شعب در رتبه سوم بازار بیمه و به لحاظ تعداد نمایندگان در جایگاه نخست قرارگرفته است.

عملکرد اقتصادی شرکت

در شش ماهه منتهی به شهریور 1402، این شرکت توانست سود خالص به مبلغ 11 هزار و 291 میلیارد ریالی را محقق کند.

براساس این گزارش، در این دوره حق بیمه صادره شش ماهه اول سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 47 درصد افزایش داشته است و دارایی های شرکت در شش ماهه اول سال 1402 مبلغ 43،272 میلیارد ریال افزایش داشته که رشد آن نسبت به پایان سال،1401 معادل 14 درصد بوده است؛ شرکت به استناد سالنامه آماری بیمه مرکزی، به لحاظ شاخص‌های حقوق مالکانه، سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی در سه سال گذشته در بین شرکت‌های بیمه غیردولتی، رتبه اول را کسب کرده‌است.

همچنین نسبت توانگری شرکت در این دوره 296 درصد بوده است.

بیمه پاسارگاد با ریل گذاری درست افزایش سرمایه توانسته ارتقاء نسبت توانگری مالی، افزایش ظرفیت نگهداری و تامین منابع لازم جهت توسعه فعالیت‌های آتی را مدیریت کند، رأی هیأت مدیره این شرکت بیمه‌ای به افزایش سرمایه موجود 61 هزار و 236 میلیارد ریالی به 125 هزار میلیارد ریال، از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای گواه این ادعاست.

در 30 مهر 1402 مبلغ حق بیمه تولیدی شرکت 73 هزارو 149 میلیارد ریال بود. که نسبت به دوره مشابه در سال 1401 رشدی 46 درصدی همراه شد. در این دوره خسارت پرداختی شرکت 24 هزار و 969 میلیارد ریال بود که نسبت خسارت شرکت را به رقم 34 درصد رسانده است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: