کد خبر: ۱۸۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 09 November 2020
بانک تجارت در هفت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت دو هزار 669 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد 465 درصدی بود که حاصل رشد و اصلاح ترکیب سپرده های سرمایه گذاری دراین بانک بود.

بانک تجارت در هفت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت دو هزار 669 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد 465 درصدی بود که حاصل رشد و اصلاح ترکیب سپرده های سرمایه گذاری در این بانک بود.

به گزارش بانکداری ایرانی ، براساس تازه ترین گزارش فعالیت ماهانه بانک تجارت منتهی به پایان مهر ماه سال 1399 ، این بانک در طی این دوره زمانی 13 هزار 393 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده های سرمایه گذاری ده هزار و 724 میلیارد تومان سود اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز مثبت دو هزار و 669 میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از 465 درصد رشد داشته است.

بانک تجارت دراین دوره زمانی توانست سپرده های سرمایه گذری شده در این بانک را 56 درصد افزایش دهد و همین امر باعث شد تا قدرت تسهیلات دهی این بانک افزایش یابد به طوری تسهیلات اعطایی این بانک 45 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است .

بررسی ترکیب سپرده های سرمایه گذاری شده در این بانک نشان می دهد که سپرده های ارزان قیمت 66 درصد و سپرده های گران قیمت 34 درصد از کل سپرده های این بانک سهم دارند این درحالی که در دوره مشابه سال گذشته سپرده های ارزان قیمت 53 درصد و سپرده های گران قیمت 47 از کل سپرده های بانک تجارت سهم داشته اند که این اصلاح ترکیب سپرده ها در کنار افزایش جذب سپرده های بانکی و به دنبال آن افزایش میزان تسهیلات اعطایی باعث جهش در تراز عملیاتی و سود آوری این بانک شده است.

گزارش های ماهانه بانک تجارت حاکی از عملکرد مطلوب این بانک در جذب سپرده های سرمایه گذاری و تسهیلات دهی است بطوری تراز عملیاتی در طی این هفت ماه نخست سال جاری مثبت بوده و به طور کلی سیر صعودی داشته است.

ازاصلاح ترکیب سپرده ها تا جهش 465 درصدی تراز عملیاتی
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: