کد خبر: ۲۱۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 02 May 2024

 بانکداری ایرانی-خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.

به گزارش ایسنا، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند امسال ۷۱ مدل خودروی برقی باتری‌دار جدید را به فروش برسانند. بسیاری از مدل‌های جدید کاپوت‌های بلندتر برای ظاهری جلب توجه کننده و فضای ذخیره سازی بیشتر دارند. خودروها تایرهای بزرگتری دارند که ترمز را بهبود می‌بخشد. صندلی‌ها ضخیم‌تر و راحت‌تر هستند. باتری‌ها کوچک‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر شارژ می‌شوند. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی‌تر در خارج از کشور انجام شده است.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می‌رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده‌ها را برای وسایل نقلیه خودمختار توانمندتر تصویب کردند. آنها خودروهای تسلا، شرکت آمریکایی خودروهای الکتریکی را که در چین نیز خودرو می‌سازد و می‌فروشد، و همچنین پنج تولیدکننده چینی، از جمله بی‌وای‌دی، رقیب اصلی تسلا در جهان، و نیو، بازیگر قدیمی در بخش خودرو چین، تأیید کردند.

این مصوبات نشان‌دهنده اشتیاق دولت چین برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه خودران است که به طور گسترده به عنوان محوری برای رقابت آتی در صنعت خودرو دیده می‌شود. این فناوری بیشتر با خودروهای برقی باتری‌دار سازگار است تا با خودروهای پلاگین هیبریدی یا خودروهای بنزینی و شرکت‌های چینی در تلاش هستند تا به تسلا، رهبر این سیستم‌ها برسند.

خودروسازان چینی سرمایه‌گذاری زیادی روی نرم‌افزارهای کمک‌راننده انجام داده‌اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue گفت ماشین الکتریکی «در حال تبدیل شدن به یک ربات روی چرخ است». باتری‌های بهتر و کاهش هزینه‌ها پشتوانه فشار چین برای تولید خودروهای الکتریکی است. کانتمپ، شرکت قطعات خودروی چینی مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ ۱۰ دقیقه‌ای جدیدترین باتری آن، برد ۵۹۵ کیلومتری را به همراه خواهد داشت. به گفته این شرکت، یک شارژ کامل ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند مسافت ۹۹۸ کیلومتری را داشته باشد.

پیشرفت‌ها به این معناست که سازندگان وسایل نقلیه می‌توانند از باتری‌های کوچک‌تر استفاده کنند، فضای داخلی خودروها را آزاد کنند، یا می‌توانند باتری را در همان اندازه نگه دارند و به برد بیشتری دست یابند. بیشتر فضای اضافی به صندلی‌های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می‌یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، گفت ما تمرکز بیشتری روی صندلی عقب خواهیم داشت و می‌خواهیم آن را جذاب‌تر کنیم.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً سبک نگه داشتن خودروها را در اولویت قرار می‌دادند، زیرا وزن آن چیزی است که بیشتر برای اینکه یک خودرو تا چه حد می‌تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد حرکت کند، اهمیت دارد اما باتری‌های قوی‌تر اکنون به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهند طویل‌تر و سنگین‌تر شوند. کریس توماسون، معاون طراحی نیو گفت قسمت‌های جلویی بزرگ‌تر ظاهری مجلل ایجاد می‌کند که تحسین بسیاری از خریداران از وسایل نقلیه کاربردی اسپرت را به همراه دارد.

خودروسازان چینی نیز از طرح‌هایی با مزیت‌های بیشتر استقبال می‌کنند، مانند سدان دنزا Z۹GT که در نمایشگاه پکن توسط بی‌وای‌دی ارائه شد. آنها از آلومینیوم سبک وزن اما پرهزینه دور می‌شوند و خودروهایی با نسبت بالاتری از آلیاژهای فولادی سنگین‌تر اما ارزان‌تر می‌سازند. بسیاری به جای خودروهایی که فقط با باتری کار می‌کنند، خودروهای پلاگین هیبریدی می‌خرند، اگرچه بازارهای هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، جنرال موتورز و فورد موتور بخش عمده‌ای از بازار خود را در چین طی پنج سال گذشته از دست داده‌اند. فورد امسال تصمیم گرفت بر موستانگ‌های بسیار متفاوت، مجهز به موتورهای پنج لیتری V-۸ بنزینی و چهار لوله اگزوز تمرکز کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: