کد خبر: ۱۸۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری از ۳۰ تیر فرصت دارند امکانات لازم جهت پاسخگویی به سهامداران عدالت را فراهم کرده و جزییات فرایند فروش سهام را اعلام کنند.
 سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: بانک‌ها و شرکت‌های کارگزاری از ۳۰ تیر فرصت دارند امکانات لازم جهت پاسخگویی به سهامداران عدالت را فراهم کرده و جزییات فرایند فروش سهام را اعلام کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی ،   حسین فهیمی اظهار داشت: بانک‌ها و کارگزاران باید از ۳۰ تیر به ویژه به سه پرسش سهامداران مبنی بر اینکه آیا سفارش فروش اجرا شده و سهام مشمول به فروش رفته یا نه؟ در صورت فروش چه سهامی و به چه میزان و به چه قیمتی فروخته شده است؟ و در صورت عدم فروش مشکل چیست؟ پاسخ دهند. اگر بانک‌ها و کارگزاران پاسخگوی سهامداران عدالت نباشند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی در خصوص دلایل تاخیر در فروش سهام عدالت مشمولان توضیح داد: براساس آخرین اطلاعات و آمار، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر درخواست فروش ۳۰ درصد سهام عدالت را ثبت کرده اند که تاکنون سهام یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به فروش رفته است. سهامداران سهام عدالت اطمینان داشته باشند کارگزاران در مهلت قانونی، وجه حاصل از فروش سهام را به حساب سهامداران واریز می‌کنند زیرا در غیر این صورت مشمول تخلف سنگینی شده و این موضوع از سوی مقام ناظر بازار سرمایه نیز پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اولویت نخست سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

فهیمی اضافه کرد: نظر به اینکه احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام فرد انجام می شود لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد یا اینکه آنها سفارش را گذاشته اند اما هنوز فروشی انجام نشده است. مشمولان سهام عدالت برای آگاهی از فرایند فروش سهام می‌توانند از روز سی تیرماه به بانک‌ها و کارگازارن مراجعه و از جزییات آن مطلع شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: