کد خبر: ۱۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 03 March 2020
مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به آمادگی عرضه اولیه ۱۳ درصدی سهام این شرکت برای فردا از پیش بینی فروش سهام و درصد عرضه سهامداران عمده خبر داد.
مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به آمادگی عرضه اولیه ۱۳ درصدی سهام این شرکت برای فردا از پیش بینی فروش سهام و درصد عرضه سهامداران عمده خبر داد.

روح الله حسینی مقدم با اشاره به انجام عرضه اولیه سهام تامین سرمایه بانک ملت چهارشنبه 14 اسفند در بازار دوم بورس تهران گفت: اقدامات مربوطه جهت فراهم شدن امکان عرضه عمومی سهام انجام گرفته لذا "تملت" به عنوان چهارمین شرکت از این صنعت در بورس تهران عرضه خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده 910 میلیون سهم معادل 13 درصد سهام در این فرایند عرضه شود که بنا بر تصمیم بورس، 10 درصد به عموم و 3 درصد به صندوق های سرمایه گذاری اختصاص خواهد یافت. 

تامین سرمایه بانک ملت طی سال های فعالیت، عملکرد قابل قبولی داشته و روند سودآوری رو به رشدی را به ثبت رسانده است. ترکیب درآمدی این شرکت شامل حوزه های مشاوره تامین مالی، تعهد پذیره‌نویسی، بازارگردانی اوراق بدهی، مدیریت صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری، ارزشگذاری، مشاوره عرضه و پذیرش، بازارگردانی سهام، سبدگردانی و معاملات گواهی سپرده کالایی و از تنوع زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول در خصوص ترکیب سهامداران توضیح داد: گروه مالی ملت با 91 درصد به عنوان سهامدار عمده، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان با 5 درصد، کارگزاری بانک ملت، واسپاری ملت، صرافی ملت  و تدبیر ملت هرکدام با سهم یک درصدی در ترکیب سهامداری این مجموعه حضور دارند که 12 درصد سهام توسط گروه مالی ملت و یک درصد توسط کارگزاری بانک ملت عرضه می شود.

حسینی مقدم درباره نقش تامین سرمایه بانک ملت نیز توضیح داد: شرکت‌های تامین سرمایه جزء لاینفک نظام اقتصادی هستند و تامین سرمایه بانک ملت هم به عنوان یکی از نهادهای فعال این حوزه در راستای توسعه عملکرد و نقش بانکداری سرمایه‌گذاری در نظام اقتصادی کوشیده است. این شرکت با پذیرش رکن مشاور عرضه، بازارگردان و متعهد پذیره نویسی، سهم قابل توجهی در تامین مالی انجام شده از طریق بازار سرمایه بخصوص تامین مالی بخش انرژی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر 11.5 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی و 5.7 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق اوراق سرمایه‌ای برای صنایع مختلف انجام شده و از حیث حجم تامین مالی صورت گرفته در سال جاری، این شرکت رتبه اول را در بین سایر شرکت های تامین سرمایه دارا است. بازارگردانی 28 نماد معاملاتی اوراق بدهی و 4 نماد معاملاتی سهام بر عهده این شرکت بوده و در حال حاضر مجموع دارایی تحت مدیریت حدود 8 هزار میلیارد تومان است.

حسینی مقدم درخصوص پیش‌بینی از فروش سهام این شرکت گفت: شرکت‌های تامین سرمایه جزو برترین نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه هستند و ظرفیت های زیادی برای رشد و کمک به توسعه اقتصاد دارند لذا بی شکْ تحلیلگران و سرمایه‌گذاران با نگاه تیزبین و با بررسی سابقه عملکرد شرکت، متوجه خواهند شد که سهام ارزشمندی در راه عرضه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: