کد خبر: ۱۶۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 12 November 2019
بازار ارز طی روز گذشته دومین صعود متوالی خود را تجربه کرد و روی سقف 5 هفته اخیر ایستاد. نرخ هر دلار آمریکا راس ساعت 16دیروز 55 تومان دیگر افزایش یافت و به سطح 11 هزار و 495 تومان رسید.

 افزایش 3/ 1 درصدی شاخص ارزی در دو روز اخیر در حالی رقم خورده که طی معاملات آبان شاهد نوسانات محدود نرخ دلار حول میانگین 11 هزار و 308 تومانی بوده‌ایم. دلار تنها یک بار در آبان از مرز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومانی عبور و دوباره عقب‌نشینی کرده است؛ اما روز قبل شاخص ارزی با صعود خود به بالاترین سطح از سیزدهم مهرماه رسید و خود را هر چه بیشتر به مرز روانی ۱۱ هزار و ۵۰۰تومان نزدیک کرد.


شکست دوباره سقف مقاومتی سکه

سکه هم که از ریزش قیمت طلای جهانی رهایی یافته، در معاملات دیروز همگام با دلار حرکت کرد. بهای هر سکه طرح جدید در معاملات دیروز 25 هزار تومان دیگر افزایش یافت و به سطح 4 میلیون و 10 هزار تومان رسید. سکه در دو روز اخیر 2 درصد رشد قیمت را تجربه کرده که بخش عمده آن مرهون افزایش نرخ‌های ارز بوده است.

 البته تقویت قیمت طلای جهانی در بازگشایی بازارها طی روز گذشته از سکه حمایت کرد. طلای جهانی هفته قبل متاثر از خوش‌بینی‌های اقتصادی، ریزشی 55 دلاری را تجربه کرده بود و سکه را وادار به عقب‌نشینی کرد. با وجود انتظارات صعودی برای حرکت دلار، به‌نظر می‌رسد نااطمینانی از روند طلای جهانی به نوسانات جدی‌تری در بازار سکه بینجامد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: