کد خبر: ۱۵۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز: چین و ایران در کنار روسیه و آمریکا چهار عرضه‌کننده نخست گاز در جهان در سال ۲۰۴۰ خواهند بود.
محمدحسین عادلی که در نشست تخصصی کنگره حفاری و اکتشاف و تولید نفت سخن می گفت ، افزود: جمعیت جهان در سال ۲۰۴۰، ۱.۷ میلیارد نفر افزایش می‌یابد که از این میزان ۱‌.۶ میلیارد نفر جمعیت شهری خواهد بود. این بدان معناست که تقاضا برای انرژی افزایش می‌یابد‌.

وی افزود: تقاضا برای گاز در جهان تا سال ۲۰۴۰ حدود ۵۰ درصد (۱۷۱۸ میلیارد متر مکعب) افزایش می‌یابد‌ و به ۵۴۲۷ میلیارد متر مکعب می‌رسد.

عادلی گفت : سوخت‌های فسیلی طبق آمارها در ۳۰ الی ۴۰ سال آینده همچنان سوخت مسلط و نخست جهان است و بر اساس آمارها در سال ۲۰۴۰، ۷۶ درصد سوخت مورد استفاده جهان، فسیلی است‌.

وی با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی گفت: چین و ایران در کنار روسیه و آمریکا چهار عرضه‌کننده نخست گاز در جهان در سال ۲۰۴۰ خواهند بود.

دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه آمریکا و روسیه هم‌اکنون در صدر هستند‌ افزود: ۷۰ درصد گاز تولیدی کشورها در داخل مصرف و ۳۰ درصد آن صادر می‌شود‌ که سهم ال‌ان‌جی از صادرات ۳۲ درصد است که در ۲۳ سال آینده به ۵۵ درصد خواهد رسید‌.

وی افزود: آینده صادرات گاز مربوط به تجارت ال‌ان‌جی است و روسیه به‌عنوان غول صادرات گاز از طریق خط لوله هم اکنون به سرعت به این سمت حرکت کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: