کد خبر: ۱۴۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 30 December 2018
بانکداری ایرانی - هنگامی که یک "بلاک" اطلاعات جدیدی را در خود ذخیره می کند، این داده ها به بلاک چین اضافه می شوند. بلاک چین، همانطور که از نامش پیداست، متشکل از چندین بلوک متصل به هم می باشد. به هر ترتیب برای اینکه یک بلوک به زنجیره بلوک ها اضافه شود ، چهار اتفاق باید صورت پذیرد :
 بانکداری ایرانی -  مهرداد امامقلی پور؛  هنگامی که یک "بلاک" اطلاعات جدیدی را در خود ذخیره می کند، این داده ها به بلاک چین اضافه می شوند. بلاک چین، همانطور که از نامش پیداست، متشکل از چندین بلوک متصل به هم می باشد. به هر ترتیب برای اینکه یک بلوک به زنجیره بلوک ها اضافه شود ، چهار اتفاق باید صورت پذیرد :

1.  یک تراکنش باید رخ بدهد. بیایید با همان مثال خرید از فروشگاه های اینترنتی بحث را پیش ببریم. به هرحال بعد از کلیک های فراوان شما سرانجام به جمع بندی رسیده و یک "خرید" انجام می دهید.

2.  پس از انجام خرید، این "تراکنش" باید تایید شود. همانند سایر پایگاه های ذخیره سوابق عمومی اطلاعات، مانند کمیسیون بورس اوراق بهادار، سایت ویکی پدیا و حتی کتابخانه محل زندگیتان، در اینجا هم فردی مسئول بررسی اطلاعات ورودی جدید می باشد. هرچند که در بلاک چین ها این "فرد" شبکه ای از کامپیوترها هستند. این شبکه ها گاهی به هزاران کامپیوترهم می رسند (مثلا در مورد بیت کوین حدود 5 میلیون کامپیوتر این کار را انجام می دهند!). این کامپیوترها در سراسر جهان پخش شده اند. هنگامی که شما خریدی از یک فروشگاه اینترنتی انجام می دهید، این شبکه از کامپیوترها به دنبال بررسی این موضوع هستند که آیا تراکنش شما به همان شیوه ای که مد نظرتان بوده انجام شده است یا خیر. در واقع، آنها (کامپیوترها) جزئیات خرید را تایید می کنند : از جمله زمان خرید ، هزینه آن و البته شرکت کنندگان در معامله را. 

3.  این تراکنش ها باید در یک بلوک ذخیره شوند. بعد از آن که تراکنش شما به صورت دقیق تایید شد، به اصطلاح نور سبز را دریافت می کند. مقدار هزینه معامله، امضای دیجیتالی شما و امضای دیجیتالی فروشگاه اینترنتی همگی در یک بلوک ذخیره می شوند. در آنجا این معامله به احتمال فراوان به صدها و شاید هزاران تراکنش مشابه دیگر می پیوندد.

4.  به آن بلوک باید یک درهم ساز (hash) داده شود. برخلاف فرشته ای که خود بال هایش را به دست می آورد (ضرب المثل به معنای روی پای خود ایستادن) ، هنگامی که تمام تراکنش های یک بلوک تایید شد باید یک رمز شناسایی منحصر به فرد (یا همان درهم ساز) به آن بلوک داده شود.  به این بلوک مذکورهمچنین کد درهم ساز تازه ترین بلاک اضافه شده به بلاک چین  نیز داده می شود. به هنگام گرفتن این کد منحصر بفرد (hash) این بلاک می تواند به بلاک چین اضافه شود.

هنگامی که یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه می شود برای عموم قابل رویت خواهد بود ، از جمله شما. اگر نگاهی به بلاک چین بیت کوین بیندازید، خواهید دید که شما به تمام اطلاعات تراکنش دسترسی خواهید داشت . از جمله زمان (Time) ، مکان  (Height) و عاملان (Relayed by) اضافه شدن آن بلاک به بلاک چین.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: