کد خبر: ۱۴۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 04 December 2018
بانکداری ایرانی - رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد دو شرکت بیمه سینا و معلم باید سطح توانگری خود را ارتقا دهند، در غیر این صورت پرونده آنها به شورای عالی بیمه ارسال می شود.
 بانکداری ایرانی - رئیس کل بیمه مرکزی درباره دو شرکت بیمه سینا و معلم که برای چهار سال پی در پی در سطح توانگری دو قرار گرفته اند اظهار داشت : این شرکت ها باید سطح توانگری خود را ارتقا دهند، در غیر این صورت پرونده آنها به شورای عالی بیمه ارسال می شود.

طبق اخرین گزارش بیمه مرکزی در سال گذشته 14شرکت بیمه در سطح توانگری یک بودند که امسال به 19شرکت رسیدند این نشانگر بهبود وضعیت صنعت بیمه کشور است.

به گزارش بانکداری ایرانی ،غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران به مناسب روز بیمه سخن می گفت ،تاکید کرد آیین نامه بیمه مرکزی  تصریح دارد که پرونده چنین شرکت هایی( سینا و معلم ) باید برای بررسی به شورای عالی بیمه ارجاع شود.

مطابق شاخص هاي تعريف شده سطح دو توانگري به اين معناست كه شركتهاي بيمه توانايي ايفاي تعهدات خود را دارند ولي بايد براي رسيدن به شرايط مطلوب، وضعيت مالي خود را ترميم و تقويت كنند. برابر برنامه ريزي صورت گرفته، بيمه مركزي از شركت هاي مذكور درخواست ارائه برنامه ترميم وضعيت مالي سه ساله و حسب مورد برنامه افزايش سرمايه نموده كه پس از بررسي و تاييد، براي اجرا به شركت هاي مشمول ابلاغ ميشود.

سلیمانی همچنین درباره مشخص نشدن وضعیت مدیرعامل بیمه سرمد گفت:رویه انتخاب مدیران عامل بیمه ها به این ترتیب است که دو ماه فرصت دارد تا گزینه خود را از نظر حراستی و نظارتی مورد بررسی قرار دهد و معرفی کنند تا تایید شود،اما اگر تایید نشد سهامدار باید فرد دیگری را معرفی کند.

ضمن این که اگه فردی در مدت مشخص شده از سوی هيات مديره معرفی نشود،هيیت مدیره نمره منفی خواهند شد گرفت و در مرحله بعد مواردی همچون سلب صلاحیت اعضای هییت مدیره و یا حتی تعلیق برخی رشته های بیمه ای در دستور کار قرار دارد به همین دلیل بیمه سرمد و دو شرکت بیمه ای دیگر نمره منفی گرفتند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: