کد خبر: ۱۴۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - 08 November 2018
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش بازار بورس و فرابورس با رشد 112 درصدی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون به رقم هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.
بانکداری ایرانی - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش بازار بورس و فرابورس با رشد 112 درصدی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون به رقم هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، شاپور محمدی با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم، افزود: اگر رقم ارزش بازار سرمایه را به تولید ناخالص داخلی تقسیم کنیم، از رقم 20 درصد به 51.1 درصد افزایش پیدا کرده است. 
وی اضافه کرد: شاخص های بورس تهران و فرابورس از ابتدای دولت دوازدهم 140 درصد رشد داشت و در سال میلادی منتهی به آگوست (مرداد-شهریور) به ترتیب 65 و 63 درصد رشد داشتند.
محمدی، تعداد شرکت های بورس و فرابورس را در حال حاضر 594 شرکت عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم، با اضافه شدن 120 شرکت به بورس، تعداد شرکت های بورسی 25 درصد رشد داشته و تا پایان سال حداقل 10 شرکت جدید اضافه خواهد شد. 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش مجموع تامین مالی بورس در دولت دوازدهم بیش از 120 هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه مانده صکوک (تامین مالی اسلامی) منتشر شده 92 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: بازار بدهی ما اکنون 9 برابر سال 1394 شده که امکان عملیات بازار باز را برای بانک مرکزی فراهم می کند.
محمدی، تعداد صندوق های سرمایه گذاری مشترک را 200 صندوق اعلام کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تعداد صندوق های سرمایه گذاری 65 درصد رشد داشته است.
وی همچنین گفت: سرمایه گذاران خارجی در پایان مهرماه سال جاری 2 هزار و 100میلیارد تومان در کشورمان سرمایه گذاری کردند که نسبت به سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های پیش روی این سازمان را حذف همه محدودیت ها در تامین مالی بخش خصوصی، عملیاتی شدن ابزارهای مالی جدید، تاسیس شرکت بین المللی بورس در کیش و انتشار اوراق بیمه ای با همکاری بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای تا پایان امسال اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، شاخص بورس امروز (سه شنبه) با رشد 940 پله ای و تثبیت در جایگاه 185 هزار و 100 واحدی به تعطیلات رفت.
در معاملات امروز 2 میلیارد و 128 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و 791 میلیارد ریال در 156 هزار و 298 نوبت داد و ستد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: