کد خبر: ۱۴۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - 18 September 2018
کیفیت عامل اصلی استقبال نوشت افزارهای ایرانی در چند­سال اخیر شده و همین امر­ باعث رونق ­بازار شده است.
در ­سالهای اخیر و در آستانه بازگشایی مدارس،​ ­بارها و بارها از خرید نوشت افزار ایرانی گفتیم و امسال هم برای رصد به بازار تهران راسته لوازم التحریرفروشی ها رفتم؛ بازاری که انواع نوشت افزارهای ایرانی و خارجی به وفور وجود دارد.

وقتی با فروشندگان نوشت افزار که اکثر آنها تولیدکننده هم بودند وارد صحبت شدیم از تفاوت بازار امسال نسبت به سال گذشته گفتند.بازاری که نوشت افزارهای ایرانی بیشتر از سالهای قبل خود نمایی­ می کرد.

آقای جعفری تولید کننده نوشت افزار درباره بازار امسال می گوید: به دلیل اینکه ما توانایی ساخت حدود 99 درصد نوشت افزار را در کشور داریم تولیدکنندگان هم تلاش کردند و با افزایش کیفیت،­ نظر بسیاری از خریداران را جلب کنند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند علاوه بر افزایش کیفیت، تبلیغ خرید کالای ایرانی باعث شده تا تولیدکنندگان ما نیز از محصولات با کیفیت نوشت افزار ایرانی باخبر شوند.

جعفری بیان کرد: در بخش خمیر بازی کودکان ما به توانایی رسیدیم که این خمیر بازی ها هیچ مسمومیتی برای کودکان ایجاد نمی کند اما خمیر بازی های کشور چین با مجاورت هوا سفت­­­ و باعث­ حساسیت برای کودکان می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از نوشت افزارهایی­ که با برند خارجی تولید می شود ­در داخل ایران­ ساخته و تحت لیسانس شرکت های بزرگ و مطرح دنیاست­ اما مردم فکر می کنند که این نوشت افزارها وارداتی هستند .

این تولیدکننده ادامه داد: کیفیت تولیدات نوشت افزار ایرانی نسبت به سایر محصولات­ بالا رفته و حتی با برند ایران به سایر کشورهای اروپایی صادر می کنیم.

وی بیان کرد: اقبال مردم از خرید تولیدات ایرانی باعث شده تا اشتغالزایی نیز در این شغل افزایش پیدا کند.

در ادامه فروشنده دیگری می گوید ایران در تولید مداد سیاه بسیار توانمند شده ­­است بطوریکه در چند سال اخیر،​ 3 کارخانه مداد در کشور راه اندازی شده و بازار را در اختیار خود دارد.

خریداران بازار نوشت افزار هم از کیفیت بالای لوازم التحریر می گویند خانم تقی پور می گوید: سال گذشته اجناس بیشتر چینی بود و جنس ایرانی یا کلا پیدا نمی کریدم ­یا بسیار اندک بود.

وی ادامه داد: کیفیت نوشت افزار ایرانی خیلی خوب شده بطوریکه تولیدکنندگان برای در اختیار گرفتن بازار­ باهم رقابت می کنند .

وی بیان کرد: الان استقبال مردم برای خرید نوشت افزار ایرانی بالاست اما برخی اقلام بسیار کم است.

گردش مالی این صنعت در ایران بیش­ 4 هزار میلیارد تومان است که حدود 30 درصد آن در اختیار تولید کنندگان ­ایرانی است ­حالا اگر هر محصل (14 میلیون دانش اموز +40 هزار دانشجو)حدود 20 هزار تومان نوشت افزار ایرانی ­تهیه کنند بیش از ­280 میلیارد تومان سهم تولیدکننده و کارگر ایرانی می شود.

با توجه به اینکه پویش خرید نوشت افزار ایرانی بین مردم پا گرفته است و مردم از ­نوشت افزار ایرانی خوب استقبال می کنند تولید کننده هم با همین پشتوانه و حمایت مردمی،کالای ­با کیفیت­ تولید می کند و ­نتیجه اش اشتغال و رونق در ­تولید می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: