کد خبر: ۱۳۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 24 April 2018
نخستین سكوی طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی در نیمه دوم اردیبهشت، آماده نصب در موقعیت مخزنی خود می‌شود.
بانكداري ايراني ـ نخستین سكوی طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی در نیمه دوم اردیبهشت، آماده نصب در موقعیت مخزنی خود می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد ایزدجو، مجری طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی با اشاره به عملیات بارگیری سكوی 22 در اسفندماه سال گذشته از یارد شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا) گفت: عملیات مهاربندی سكوی 22 با پیشرفت بیش از 99 درصد رو به اتمام است و در نیمه دوم اردیبهشت برای نصب در موقعیت خود راهی آب‌های خلیج فارس می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سه سكوی دریایی دیگر این فاز در شركت صنایع دریایی ایران افزود: در حال حاضر سكوی 24A از پیشرفت 94.3 درصدی برخوردار است و در نوبت دوم بارگیری و نصب قرار دارد.

ایزدجو پیشرفت ساخت دو سكوی دیگر 23 و 24B طرح توسعه فازهای 22-24 پارس جنوبی را به ترتیب 91 و 82.65 درصد اعلام كرد و افزود: در مجموع ساخت سكوهای دریایی این فاز به پیشرفت 86.18 درصدی رسیده است.

بر اساس این گزارش، عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی ١٧ اسفندماه سال گذشته از یارد شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا) آغاز شد و عملیات مهاربندی آن هم‌اكنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

با بهره‌برداری از نخستین سكوی دریایی طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی، روزانه ١٤میلیون مترمكعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی استخراج می‌شود كه پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبكه سراسری گاز منتقل خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: