کد خبر: ۱۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 06 January 2018
امروز شاهد بوديم خدمات پايه اي در حوزه نرم افزار و سخت افزار بانکهاي کشور و سامانه هاي حاکميتي پولي کشور در اين شرکت بر اساس نظام رگولاتوري بانک مرکزي ارائه مي شود و نشانه اي از کارآمدي نظام بانکي و اداري کشور است.
دکتر سيد ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي در بازديد از شرکت خدمات انفورماتيک اظهار داشت: امروز شاهد بوديم خدمات پايه اي در حوزه نرم افزار و سخت افزار بانکهاي کشور و سامانه هاي حاکميتي پولي کشور در اين شرکت بر اساس نظام رگولاتوري بانک مرکزي ارائه مي شود و نشانه اي از کارآمدي نظام بانکي و اداري کشور است.

دکتر فيروزآبادي افزود: براي مديران و کارکنان شرکت خدمات انفورماتيک آرزوي توفيق مي کنم و انشالله شاهد باشيم که اين شرکت با رعايت مصالح ملي در حوزه هاي نو پيشگام باشد.

وي همچنين با بيان اينکه رييس جمهوري نگاه ويژه اي به ايجاد اشتغال از طريق فضاي مجازي دارد، تصريح کرد: اشتغال در فضاي مجازي با سرمايه گذاري کمتري ايجاد مي شود و به همين دليل مرکز توجه دولت قرار گرفته است و مطالعات گسترده اي انجام گرفته تا در ساختار شوراي عالي و مرکز ملي فضاي مجازي هم به اقتصاد ديجيتال بطور ويژه پرداخته شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: بانک مرکزي و شرکت خدمات انفورماتيک مي توانند در تسريع در تنظيم سياستها و مصوبات حوزه اقتصاد ديجيتال و جمع بندي مباحث مربوطه در کنار مرکز ملي فضاي مجازي قرار گيرند.

دکتر فيروزآبادي به ظهور فينتک ها و برخي مباحث جديد پولي و مالي در دنيا همچون پول هاي رمزي اشاره کرد و بيان داشت: مرکز ملي فضاي مجازي و بانک مرکزي مي توانند در زمينه مطالعه و رصد تحولات ملي و بين‌المللي، نحوه تعامل با فين‌تک‌ها، سياستگذاري ها، مباحث حقوقي، بهره برداري از فرصت هاي فضاي مجازي و پيشبرد پروژه هاي کلان کشور در کنار يکديگر قرار گيرند.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي در خاتمه يادآور شد: نظام تنظيم مقررات از مباحثي است که شورا در سالهاي آينده به آن بطور گسترده خواهد پرداخت و ضروري است نظامي پياده شود که تمام نظامات يادشده از مدل هاي مشابهي برخوردار شوند و کميسيون ها و سازمانهاي آنها از مدل همساني پيروي کنند و نيز قدرت مقررات آنها مشخص و همسان باشد که به دليل تجربه بانک مرکزي در تنظيم نظامات پولي و مالي کشور، اميدواريم در اين رابطه به شورا کمک کند. 

گفتني است در ابتداي اين بازديد، مهندس "سيد ابوطالب نجفي" مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک، گزارشي از دستاوردها و برنامه هاي اين شرکت از بدو تاسيس و بويژه در سالهاي اخير و فعاليت هاي مهم آن در صنعت بانکداري کشور ارائه کرد.

مهندس نجفي با بيان اينکه در هشت ماهه نخست سال جاري بيش از 17 میلیارد تراكنش شتاب و بیش از 22 میلیارد تراکنش سامانه شاپرک مديريت شده، اظهار داشت: هم اکنون روزانه 30 ميليون نفر از مردم کشور از خدمات اين شرکت بهره مي برند و روزانه بيش از 300 ميليون تراکنش در سامانه هاي مختلف صورت مي پذيرد.

وي افزود: بيش از 8000 شعبه بانکهاي بزرگ کشور نظير ملي و صادرات، مستقيما از سامانه هاي شرکت خدمات انفورماتيک مانند سامانه يکپارچه بانکي (بانک ايران) و... استفاده مي کنند و يک شبکه سراسري در تمامي استانهاي کشور با 128 دفتر استاني، وظيفه پشتيباني از سامانه هاي اين شرکت را برعهده دارند.

مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک همچنين با ذکر اين نکته که ارائه خدمات پايدار و شبانه روزي در تمام طول سال و بصورت 24 ساعته به سامانه هاي حاکميتي و رقابتي صورت مي گيرد، گفت: کليه سامانه ها از امنيت صددرصد و پايداري بالاي 99 درصد برخوردارند.

در بازديد دبير شوراي عالي فضاي مجازي از شرکت خدمات انفورماتيک، مهندس حکيمي معاون فناوري بانک مرکزي نيز حضور داشت که به ارائه توضيحاتي در خصوص سامانه هاي حاکميتي بانک مرکزي و نقشه راه اين بانک پرداخت. در اين بازديد جمعي از معاونان و مديران مرکز ملي فضاي مجازي نيز حاضر بودند که از نزديک با دستاوردهاي شرکت خدمات انفورماتيک در حوزه هاي حاکميتي و رقابتي و برنامه هاي آتي اين شرکت آشنا شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: