کد خبر: ۱۰۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
به جد به مردم توصیه می‌شود ازخرید و جابه جایی پرندگان بومی زنده یا شکار شده از استان‌های شمالی کشور و مازندران خودداری کنند زیرا می تواند مخاطرات بهداشتی برای آنها داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: به جد به مردم توصیه می‌شود ازخرید و جابه جایی پرندگان بومی زنده یا شکار شده از استان‌های شمالی کشور و مازندران خودداری کنند زیرا می تواند مخاطرات بهداشتی برای آنها داشته باشد.

اصغر برائی نژاد در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: مردم باید توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند زیرا بیماری‌هایی مانند "تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو  و آنفولوآنزای مرغی همیشه در کمین است. جابه جایی دام و پرندگان غیر مجاز می تواند منجر به این بیماری های مشترک میان حیوان و انسان شود.

وی افزود: به جد به مردم توصیه می شود ازخرید و جابه جایی پرندگان بومی از استان‌های شمالی و مازندران خود داری کنند زیرا می تواند مخاطرات بهداشتی برای آنها داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: پرنده‌های بومی زنده یا شکار شده از نظر ما می تواند مخاطره آمیز باشد و توصیه ما این است که مردم از خرید این پرندگان از بازارچه های غیر مجاز خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مردم علاوه بر بیماری ویروسی تب خون ریزی دهنده تب کریمهکنکو باید بیماری آنفولو آنزای پرندگان را نیز جدی بگیرند.

برائی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا دوباره ویروس آنفوآنزای فوق  حاد پرندگان در کشور شیوع پیدا کرده است یا خیر گفت: قصد از طرح این موارد صرفا برای اطلاع رسانی است که مردم خود را درمعرض خطر قرار ندهند و تلاش ما حفظ سلامتی مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: