کد خبر: ۹۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 09 April 2017
سینمای ایتالیا پس از پنج دهه دوباره با یک پروژه سینمایی به ایران بازمی‌گردد.
 سینمای ایتالیا پس از پنج دهه دوباره با یک پروژه سینمایی به ایران بازمی‌گردد.

به گزارش خبرآنلاین، «درست مثل پسرم» به کارگردانی کاستانزا کواتریگلیو نخستین پروژه سینمایی ایتالیایی است که پس از پنج دهه در خاک ایران فیلمبرداری می‌شود.

حدود ۳۰ درصد فیلم در ورامین، سنگان و برغان فیلمبرداری خواهد شد و کار فیلمبرداری بخش‌های ایران از ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) آغاز می‌شود. این فیلم که زبان ایتالیایی، فارسی و انگلیسی در ساخت آن به کار گرفته شده است، نخستین فیلم داستانی بلند ایتالیایی است که از سال ۱۹۶۰ به این سو با مشارکت ایران ساخته می‌شود.

آندریا پاریس تهیه‌کننده «درست مثل پسرم» در این باره گفت: «گرفتن مجوزها و کارهای اداری اصلا ساده نبود؛ سینمای ایران به خوبی توسعه یافته است اما در آن به روی تولیدات خارجی باز نیست. شش ماه طول کشید تا مجوزهای لازم را گرفتیم.»

پاریس در ادامه گفت: «از آنجا که ایران تنها کشور امن منطقه با جمعیت قابل توجه از اقلیت هزاره‌های افغانستان است، فیلمبرداری در این کشور برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.»

«درست مثل پسرم» محصول مشترک سینمای ایتالیا، کرواسی و بلژیک است. در این فیلم داستان پسر نوجوان افغانی روایت می‌شود که از جنگ داخلی و طالبان می‌گریزد.

فیلمبرداری این اثر سینمایی در ایتالیا آغاز شده است و فرزاد پاک از کمپانی «نارنگی فیلم» نیز به عنوان شریک ایرانی به این پروژه پیوسته است.

«درست مثل پسرم» با الهام از یک رویداد واقعی ساخته شده است و داستان پسری از اقلیت هزاره افغانستان به نام اسماعیل را روایت می‌کند که از آنجا گریخته است. او اکنون مردی بالغ شده و در ایتالیا زندگی می‌کند اما هنگامی که پی‌می‌برد احتمالا مادرش زنده است، زندگیش زیر و رو می‌شود.

بصیر آهنگ شاعر افغان، تیهانا لازویچ و داوود یوسفی بازیگران این اثر سینمایی هستند که فیلمنامه آن حاصل کار دوریانا لیوندف و کاستانزا کواتریگلیو است

منبع:‌ اسکرین‌دیلی/ ۷ آوریل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: