کد خبر: ۹۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 09 April 2017
‌عضو کمیسیون انرژی مجلس ‌در مجلس خواستار بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از فازهای بعدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس شد.

‌عضو کمیسیون انرژی مجلس ‌در مجلس خواستار بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از فازهای بعدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس شد.

‌احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا،‌در خصوص دیدارش با معاون وزیر نفت، افزود: در این دیدار بر اهتمام ویژه در جهت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس تأکید شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از فازهای بعدی این پالایشگاه سبب جهشی قابل‌توجه در تولید بنزین مرغوب و صادرات آن می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم هرچند روند بهره‌برداری کامل از این پالایشگاه طولانی شد اما شاهد بهره‌برداری از فازهای بعدی آن طی ماه‌ها جاری باشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس همچنین از قول مساعد معاون وزیر نفت در به‌کارگیری از نیروهای بومی و ماندگار هرمزگان در این پالایشگاه خبرداد و اضافه کرد: امیدواریم در زمینه‌های تخصصی و غیرتخصصی شاهد اولویت‌بندی در به‌کارگیری از نیروهای ماندگار و بومی هرمزگانی باشیم تا معضل اشتغال در هرمزگان به‌عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم کشور برطرف شود.

وی در ادامه بابیان اینکه   هدف از برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت، باید ارتقای رفاه و ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل‌ارائه به مصرف‌کنندگان باشد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام باید در حوزه برندینگ وارد شوند تا جایگاه‌های سوخت تحت یک نظام واحد قرار گیرد ‌و کیفیت فرآورده‌ها افزایش یابد.  

مرادی با اشاره به اینکه با اجرای صحیح طرح برندینگ، برخی مشکلات در جایگاه‌های عرضه سوخت برطرف می‌شود، افزود: شرکت پخش به‌عنوان حاکمیت موظف به این است که سوخت با کیفیت و کمیت مناسب در کشور توزیع کند و هرگونه تخلف در فرآیند عرضه سوخت را برای ارائه خدمات بهتر به مردم پیگیری و رفع کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به بخش واردات بنزین ورود پیدا کند، ادامه داد: متأسفانه تاکنون بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا نکرده که در آینده برندها باید بتوانند چنین کاری را انجام دهند، البته با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ایران در تولید بنزین خودکفا می‌شود. ‌

وی اضافه کرد: در آینده برندها باید بنزین موردقبول خود را که با استانداردها و ضوابط آن‌ سازگار باشد را عرضه کنند و یک جایگاه می‌تواند بنزین پالایشگاه خلیج‌فارس و جایگاه دیگر بنزین پالایشگاه دیگری را عرضه کند.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر حضور فعال‌تر و پررنگ‌تر بخش خصوصی در پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: با طرح برندینگ رفته‌رفته انحصار و نقش دولت باید کم‌رنگ و نقش بخش خصوصی در توزیع سوخت تقویت شود.

مرادی با بیان اینکه برندسازی جایگاه‌های سوخت نباید در انحصار و به نفع افراد خاصی باشد، تصریح کرد: برندسازی، باید سبب افزایش نظارت بر جایگاه‌های کشور و همچنین مانع از کم‌فروشی جایگاه‌ها و ساماندهی جایگاه داران شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: