کد خبر: ۹۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 07 April 2017
با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک، پرونده‌ها از بدو تشکیل، دیجیتالی می‌شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه‌ها حذف می‌کند، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری فراهم می‌کند.
 رسولی گفت: با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک، پرونده‌ها از بدو تشکیل، دیجیتالی می‌شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه‌ها حذف می‌کند، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، حجت الاسلام سید محسن رسولی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت: تا پایان امسال، دفاتر خدمات قضایی الکترونیک در همه حوزه‌های قضایی گلستان راه اندازی می‌شود.

وی گفت: فراخوان برای راه اندازی این دفاتر سال گذشته منتشر شد و پس از این که متقاضیان مراحل گزینش و اختبار (سنجش صلاحیت های علمی و عملی متقاضیان ) را با موفقیت طی کنند این دفاتر، آغاز  به کار خواهند کرد.

حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: مصاحبه متقاضیان از 23 فروردین آغاز می‌شود و افراد برای آگاهی از تاریخ و ساعت مصاحبه خود باید به سایت دادگستری استان به آدرس http://dadgostari-gs.ir مراجعه کنند.

وی گفت: این دفاتر با هدف برون سپاری بخشی از امور اداری دستگاه قضایی به بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

رسولی گفت: در گلستان دو دفتر خدمات قضایی الکترونیک در شهرستان گرگان فعال است که تاکنون فعالیت‌هایی مانند ثبت دادخواست‌های حقوقی، دادخواست‌های تجدید نظرخواهی، واخواهی (اعتراض به آرای غیابی) و ثبت نام  ابلاغ الکترونیک به این دفاتر سپرده شده است.

معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان اینکه به تدریج بخش دیگری از فعالیت‌های دادگستری به این دفاتر سپرده خواهد شد گفت: با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک، پرونده‌ها از بدو تشکیل، دیجیتالی می شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه‌ها حذف می کند، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری فراهم می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: