کد خبر: ۹۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 12 March 2017
نوریان با بیان اینکه اسکناس های 500 روپیه طرح قدیم و 1000 روپیه ای از سوی دولت هند فاقد اعتبار اعلام شده اند اظهار داشت: مسافران ایرانی که به هند می روند روپیه را فقط از صرافی های معتبر تهیه کنند.
 نوریان با بیان اینکه اسکناس های 500 روپیه طرح قدیم و 1000 روپیه ای از سوی دولت هند فاقد اعتبار اعلام شده اند اظهار داشت: مسافران ایرانی که به هند می روند روپیه را فقط از صرافی های معتبر تهیه کنند.

نوریانحسن نوریان سرکنسول ایران در حیدرآباد هند در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه در سال جاری دولت هند اسکناس  های 1000 روپیه ای و 500 روپیه ای طرح قدیم را از چرخه پول ملی خود خارج کرده و این اسکناس ها دیگر اعتباری ندارند گفت: براساس گزارش های رسیده مواردی از این اسکناس ها در صرافی ها وجود دارد و یا برخی افراد این اسکناس ها را از قبل داشته اند که وقتی به قصد خرید خواستار استفاده از این اسکناس ها می شوند توسط فروشنده مورد پذیرش قرار نگرفته و هموطنانمان دچار مشکل می شوند.

وی با بیان اینکه برخی از این اسکناس های جعلی در کشورهای همسایه هم به فروش می رسد اظهار داشت: بر این اساس دولت هند هم به شدت با اسکناس های جعلی برخورد می کند و کسانی که این نوع اسکناس را به همراه داشته باشند ممکن است دچار گرفتاری شوند.

نوریان تاکید کرد: روپیه هند را لطفا از مراکز معتبر تهیه کنید که در حین سفر نوروزی با مشکل مواجه نشوید.

وی با اشاره به تنوع ادیان، اعتقادات و آداب و رسوم هند بیان داشت: مسافران نوروزی در مواجهه با شهروندان هندی به اعتقادات و آداب و رسوم آنها احترام بگذارند تا دلخوری و یا سوء تفاهمی برای شهروندان هندی ایجاد نشود.

نوریان یکی از ویژگی های هند زندگی مسالمت آمیز مردم هند اعم از ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی خواند که پیروان این ادیان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

وی تمدن و فرهنگ ایرانی را ریشه دار در تاریخ هندوستان خواند و تاکید کرد: در بسیاری از آثار تاریخی هند ایرانیان می تواند پیشینه تمدن ایران را ملاحظه کنند.

سرکنسول ایران در حیدرآباد هند افزود: سنگ نوشته و اشعار فارسی که بر روی سنگ ها حک شده و نوع معماری تاج محل نمونه بارزی از معماری ایرانی است.

نوریان در پایان خاطرنشان کرد: برای سفرهای نوروزی دو پرواز مستقیم از تهران به مقصد دهلی نو و بمبئی وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: