کد خبر: ۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 08 March 2017
روند توافقات هسته‌ای با وجود اهمیت بالای آن در اقتصاد کشور نتوانسته تاثیری بر بازار تولید اسباب بازی کشور داشته باشد از سوی دیگر دولت در ماه‌های اخیر با گران‌کردن مواد اولیه، تولیدات داخل را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.
 مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولید اسباب بازی کشور گفت: روند توافقات هسته‌ای با وجود اهمیت بالای آن در اقتصاد کشور نتوانسته تاثیری بر بازار تولید اسباب بازی کشور داشته باشد از سوی دیگر دولت در ماه‌های اخیر با گران‌کردن مواد اولیه، تولیدات داخل را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.

نعمت میرزایی در گفت‌وگو با میزان، در ارتباط با وضعیت بازار اسباب بازی و تولید کنندگان این صنعت، اظهار کرد: با توجه به این که در سال‌های اخیر بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی مطرح است اما همچنان به صنعت اسباب بازی کشور توجهی نمی‌شود و تنها حدود 20 درصد از بازار داخلی در اختیار تولیدات ایرانی قرار دارد.
 
مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولید اسباب بازی کشور، افزود: اسباب بازی‌های تولید داخلی عمدتا در حوزه‌ بازی فکری بوده و به صورت کلی تولید کنندگان به علت عدم حمایت مناسب توان رقابت با محصولات وارداتی را ندارند.
 
وی با بیان این که علت نبود توان رقابت تولیدات داخلی با محصولات وارداتی، گران بودن مواد اولیه است گفت: در ایران باتوجه به گران بودن نیروی کار و مواد اولیه تولیدکنندگان توان تولید اسباب بازی‌های پیشرفته را ندارند و تنها به تولید محصولات ساده مانند بازی‌های فکری بسنده می‌کنند.
 
میرزایی، خاطرنشان کرد: اسباب بازی‌های تولید داخل به علت نداشتن توان رقابت با تولیدات کشورهای آسیای شرقی به صورت بسیار ناچیز و به صورت چمدانی به کشورهای همسایه صادر شده اما اکثر بازارهای همسایه در اختیار محصولات چینی بوده که فرصت خودنمایی به محصولات دیگر کشورها را نمی‌دهد.
 
مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید اسباب بازی کشور ، با اشاره به بی تاثیر بودن برجام بر تولید کنندگان اسباب بازی ایران، تصریح کرد: روند توافقات هسته‌ای با وجود اهمیت بالای آن در اقتصاد کشور نتوانسته تاثیری بر بازار تولید اسباب بازی کشور داشته باشد از سوی دیگر دولت در ماه‌های اخیر با گران‌کردن مواد اولیه، تولیدات داخل را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی ادامه داد: گرانی مواد اولیه در کشور می‌تواند مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند لذا اگر بتوانیم هزینه‌های تولید را به پایین‌ترین سطح برسانیم تولیدات داخل کیفیت و توان صادرات به کشورهای دیگر را دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: