کد خبر: ۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 27 February 2017
همه خانواده‌ها و افراد در طول ایام سال برای تهیه کالاها و خدمات مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مورد اطمینان‌شان مراجعه می‌کنند اما در کشور ما ماه، اسفند حال و هوای دیگری دارد.

همه خانواده‌ها و افراد در طول ایام سال برای تهیه کالاها و خدمات مورد نیاز خود به فروشگاه‌های مورد اطمینان‌شان مراجعه می‌کنند اما در کشور ما ماه، اسفند حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، ما ایرانیان از دیرباز به رسم کهن ورود به سال نو در روزهای پایانی سال کهنه، خانه‌تکانی می‌کنیم. مایحتاج و پوشاک سالانه‌مان را می‌خریم و البته برای آمادگی میزبانی در ایام نوروز و برپایی سنت حسنه صله رحم و دید و بازدید اقوام و دوستان، مایحتاج روزانه بیشتری برای پخت غذا برای مهمان و نیز میوه، شیرینی و تنقلات خاص این ایام تهیه می‌کنیم. در واقع در ایام اسفند میزان خرید و به زبان اقتصادی، تقاضای فصلی بازار افزایش می‌یابد.

این افزایش قابل توجه تقاضا در روزهای پایانی سال جنب و جوشی چشمگیر در شهر و بازار ایجاد می‌کند. اگرچه این جنب و جوش بسیار لذت‌بخش است و همه برای استقبال از بهار آماده می‌شوند اما نکات مهم دیگر نیز در پی دارد. رفت و آمد در شهر به شدت افزایش می‌یابد و در نتیجه ترافیک شهری به شدت افزایش می‌یابد و بخش قابل توجهی از زمان اندک ما برای آمادگی جشن بهار در گرد و غبار و دود ناشی از ترافیک، از بین می‌رود. برای همه ما مقدور نیست برای تهیه کالاهای مورد نیاز با قیمت کمتر به مراکز بازار و عمده فروشی مراجعه کنیم و عده‌ای نیز در آشفته بازار شلوغ اسفندماه ممکن است با استفاده از شرایط موجود و تقاضای فصلی به شدت افزایش یافته، قیمت اجناس خود را افزایش دهند و ما نیز مجبور به پذیرش این قیمت بالاتر شویم.

نکته مهم دیگر اینکه حتی برای خانه‌تکانی و نظافت پایان سال به مجموعه‌ای از کالاهای شوینده نیز بسیار بیش از سایر ایام سال نیازمند می‌شویم و باید این کالاها را نیز تهیه کنیم و باز باید برای خرید به خیابان‌های شلوغ شهرمان برویم و باز هم وقتمان صرف خرید در ترافیک شود؛ اینگونه با خستگی فراوان و البته مخارج گزاف پای سفره هفت‌سینمان می‌نشینیم. اگر چه نشستن پای سفره هفت‌سین در کنار خانواده بسیار لذت‌بخش است اما می‌توان این لذت را بسیار بیشتر کرد. می‌توان هزینه‌های بسیار کمتری پرداخت. می‌توان از حضور متعدد و بی‌دلیل در خیابان‌های پرترافیک شهری برای خرید کالاهای مورد نیاز این ایام حتی‌الامکان، پرهیز کرد.

همه ما در پی دریافت خدمات و سرویس‌های مناسب و عالی و البته امروزی و تا حد امکان اگرچه بهره‌مند از فناوری پیشرفته اما آسان و سهل برای انتخاب و خرید هستیم. دوست داریم کالاهای با کیفیت و با نشان‌های تجاری معتبر تهیه کنیم و البته که در سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی دوست داریم کالای باکیفیت ایرانی خریداری کنیم.

مهم‌ترین ترجیح ما پرهیز از ترافیک است و دوست داریم چنین فروشگاهی تا حد امکان نزدیک باشد. در محله خودمان باشد و آن فروشگاه را به خوبی بشناسیم. به‌راحتی برای خرید اجناس خرده‌فروشی و مایحتاج روزانه مراجعه کنیم و همزمان بتوانیم علاوه بر شوینده‌ها و کالاهای خاص این ایام، مرغ، گوشت، برنج و سایر موادغذایی با کیفیت مورد نیاز را تهیه کنیم و البته در جنب و جوش خرید و فروش شلوغ ایام پایانی سال، بهای بیش از حدی نپردازیم.

عواملی همچون پرهیز از ترافیک و خرید اکثر مایحتاج روزانه و کالاهای خاص این ایام از جمله شوینده‌ها، در محله خودمان، در فروشگاهی پیشرفته و دارای پرسنلی مجرب و لذت خرید یک‌جا به همراه خانواده بدون صرف وقت اضافی، به لطف پیشرفت‌های فنی و اقتصادی در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و البته با قیمت تخفیف یافته به‌طور متوسط تا 20 درصد در سبد خرید مردم فراهم شده است. در افق کوروش نه تنها هزینه بیشتر نمی‌پردازیم که حتی از تخفیف‌های دایمی قابل توجه بهره‌مند می‌شویم و فشار هزینه‌های اسفندماه تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خرید در این فروشگاه‌ها راحت است و پیچیده نیست. خودمان به راحتی کالای مورد نیازمان را با انواع نشان‌های تجاری موجود مقایسه می‌کنیم. اطلاعات دقیق کالا را می‌خوانیم و مطمئن خرید می‌کنیم و اینگونه فشار کارها و البته هزینه‌های اسفندماه به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و هنگام نشستن پای سفره هفت‌سین در کنار خانواده احساس لذت بیشتری داریم و اینگونه است که افق کوروش، رفیق هفت‌سین ما هم شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و کالاهای عرضه شده از افق کوروش به نشانی @okclub مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: