کد خبر: ۹۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 21 February 2017
ظهر روز دوشنبه(2 اسفندماه 1395) جمعی از رانندگان عضو اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه در اعتراض به فعالیت دو اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
 روزنامه قانون در گزارشی نوشت: ظهر روز دوشنبه(2 اسفندماه 1395) جمعی از رانندگان عضو اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه در اعتراض به فعالیت دو اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: این رانندگان تاکسی تلفنی، با سر دادن شعارهایی و داشتن پلاکاردهایی در دست همچون (دولت تدبیر و امید به داد ما برسید) و (دولت تدبیر و امید شما امید ما هستید) خواستار رسیدگی به نحوه فعالیت «اسنپ» و «تپسی» از سوی مجلس و دولت بودند. رانندگان معترض تجمع‌کننده مقابل مجلس فعالیت «اسنپ» و «تپسی» را غیرقانونی عنوان کرده و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر مجلس به این موضوع بودند.

**واکنش به اعتراض تاکسی‌دارها
هنوز چند ساعت از خبر تجمع رانندگان تاکسی تلفنی درخصوص جمع آوری دو اپلیکیشن موبایلی اسنپ و تپسی در مقابل مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

یکی از کاربران در این زمینه نوشته بود که کسب‌وکارهای سنتی به جای ایجاد محدودیت برای کسب‌وکارهای مدرن باید تلاش کنند که خود را مدرن و بهینه کنند تا مردم به آ‌ن‌ها هم رغبت نشان دهند. به عنوان مثال هر زمان که برای گرفتن خودرو از طریق تاکسی تلفنی اقدام کرده‌ام، آژانس‌ها ماشین نداشته‌اند و یا اینکه باید بیش از 20 دقیقه منتظر بمانم تا ماشین بیاید. متاسفانه رقیب اسنپ طی مدت حضور این تاکسی موبایلی در بازار نه تنها کوچک‌ترین تغییری در ارائه خدمات و قیمت ایجاد نکرده، بلکه تنها به فکر حذف اسنپ است. همچنین کاربر دیگری در این زمینه متذکر شده بود که مسیری را که آژانس‌ها 22هزار تومان دریافت می‌کنند، اسنپ و تپسی 15 هزار تومان دریافت می‌کنند، به عنوان مثال مسیر خیابان پیروزی تا امامزاده علی اکبر چیذر را آژانس 30هزار تومان دریافت می‌کند، اما با اسنپ تنها 15 هزار تومان پرداخت کردم. مسئولان باید به فکر مردم باشند نه تعدادی تاکسی‌های تلفنی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند.

**اسنپ فریاد تاکسی‌های تلفنی را درآورد
پر واضح است که دو اپلیکیشن موبایلی اسنپ و تپسی توانسته است با ایده اقتصادی خود درخصوص ارائه بهترین خدمات و کمترین قیمت، فعالیت تاکسی‌های تلفنی را در سطح شهر کساد کند. در ایران جدال بین کسب و کارهای مدرن و سنتی، تمامی ندارد به‌‌طوری که هر زمان کسب و کار جدیدی وارد کشور شده است کسب و کار قدیمی به بهانه تداخل صنفی شروع به داد و بیداد کرده است.

**حمایت همه جانبه از استارتاپ‌ها
این روزها تاکسی‌های تلفنی به جای اینکه خدمات خود را به روز کنند و قیمت‌ها را نیز کاهش دهند تنها به دادن شعار و اعتراض و... بسنده کرده‌اند که با توجه به حمایت همه جانبه دولت، حتی اتاق اصناف ایران و اعضای اتاق بازرگانی از فعالیت استارت‌آپ‌ها، بدون شک این اقدامات هیچ‌گونه سودی برای آن‌ها نخواهد داشت و تنها وقت خود را تلف می‌کنند. علاوه بر امنیت بسیار بالا و در دسترس بودن سریع، قیمت بسیار پایین هم باعث استقبال بیش از اندازه مردم از دو تاکسی موبایلی اسنپ و تپسی شده است. سوالی که به ذهن می‌رسد این است که در حالی که اسنپ، مسافران را تقریبا به نصف قیمت معمول و رایج در تهران به مقصد می‌رساند، آیا تاکسی‌های تلفنی گران‌فروشی نمی‌کنند؟

**نامه رانندگان به نمایندگان
در متن نامه جمعی از رانندگان عضو اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه به نمایندگان مجلس این موضوع اشاره شده است که اسنپ و تپسی مدعی کاهش هزینه حمل و نقل هستند که شعاری بیش نیست. این دو شرکت در حقیقت با دامپینگ و رقابت مکارانه به طور مصنوعی با پرداخت اضافه کرایه 40 درصدی به رانندگان، نرخ کرایه‌ها را پایین آورده‌اند و بدین وسیله درصدد حذف رقبا در بازار هستند. به طورحتم پس از آن، این پول‌ها را چند برابر از مردم باز پس خواهند گرفت و نرخ کرایه و کمیسیون را افزایش می‌دهند.

*منبع: روزنامه قانون، 1395.12.3
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: