پیرو درج خبری درخصوص هزینههای پیامک مشتریان توسط پستبانکایران در رسانهها، توضیحاتی از سوی ادارهکل روابط عمومی این بانک ارائه گردید.
موضوع کسر هزینههای پیامک مشتریان براساس مصوبه و رویه نظام بانکی کشور و بهمنظور ارائه خدمات پیامکوتاه(SMS) و خدمات الکترونیکی به دارندگان حسابهای بانکی برای اطلاع از هرگونه عملیات واریز و برداشت انجامشده و هزینه سالانه آن نیز مبلغ یکصدهزار ریال تعیین گردیده است.
در همین راستا این بانک از طریق پیامک و سایت اختصاصی خود و همچنین سایر رسانهها به دارندگان حسابها اطلاعرسانی کرده و مهلت لازم را برای انصراف از خدمات پیامکوتاه به آنان تعیین نموده است که در همین فرصت بخشی از دارندگان حسابها به شعب و باجههای این بانک مراجعه و انصراف خود را برای استفاده از آن اعلام داشتهاند.
براین اساس پس از گذشت مهلت تعیین شده و مطابق رویه معمول، مبلغ مذکور کسر گردیده که مجدداً درصورت مراجعه صاحبان حساب و ارائه درخواست و شماره تلفن همراه و اعلام انصراف از خدمات پیامکوتاه مبلغ مذکور عیناً عودت داده میشود.
لازم به ذکر است: رسالت اصلی پستبانکایران به عنوان بزرگترین خردهبانکدار، خدمترسانی به تمامی نقاط کشور از جمله مناطق روستائی و غیربرخوردار است که در این زمینه این بانک علیرغم صرف هزینههای زیاد برای ایجاد زیرساختهای بانکی و تجهیزات بانکداری الکترونیک، فراهم نمودن دسترسی عموم به خدمات بانکی را در رأس امور خود قرارداده و انتظار دارد رسانهها در انعکاسهای خود به این موضوع نیز توجهای ویژهای داشته باشند.