کد خبر: ۹۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
رییس مرکز پژوهش‌های سازمان بورس امروز در حاشیه نشست خبری رییس این سازمان از شروع به‌کار پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه خبر داد.

رییس مرکز پژوهش‌های سازمان بورس امروز در حاشیه نشست خبری رییس این سازمان از شروع به‌کار پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید فلاح‌پور درباره‌ی رونمایی از پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه، گفت: بعد از این‌که قانون بازار در سال ۱۳۸۴ تصویب شد به سازمان بورس این اختیار داده شد تا این صلاحیت را داشته باشد که قانون‌گذاری کند.

وی ادامه داد: برای این‌که این سازمان کارهای نظارتی خود را انجام دهد هیات مدیره سازمان دستورالعمل‌های زیادی را به تصویب رساند و حجم زیادی از مقررات ایجاد شد. به دلیل دسترسی یکسان به قوانین و مقررات بازار سرمایه برای همه سرمایه‌گذاران و این‌که همه بتوانند از این قوانین آگاهی پیدا کنند، پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه طراحی شد.

رییس مرکز پژوهش‌های سازمان بورس ادامه داد: ما بازاری در حال رشد داریم که لازمه‌اش این است که گاهی مقررات را اصلاح کند. از این بابت وجود این سامانه لازم است. البته در کتب نیز این قوانین و مقررات وجود داشت اما در صورتی که فقط به کتاب‌ها رجوع شود، اگر قانونی اصلاح شود نمی‌توان در لحظه در اختیار همه قرار گیرد ولی با احداث یک سامانه همه می‌توانند قوانین بازار سرمایه را به صورت بروز داشته باشند.

فلاح‌پور ادامه داد: یک شخص حقیقی نیاز دارد بداند در موارد خاص حق و حقوق‌اش چیست. بعد دیگری که می‌توان از آن یاد کرد بعد تنقیح است که البته این موضوع تکلیف همه سازمان‌ها است. در امر تنقیح فعالان به آخرین وضعیت مقررات آگاه می‌شوند. در نتیجه از آخرین مقررات معتبر که می‌توان براساس آن عمل کرد در این سامانه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این کار از حدود سه سال گذشته آغاز شد و همکاران قبلی ما زحمات زیادی در این زمینه کشیدند که با حضور رییس فعلی سازمان بورس این کار تسریع شد.به‌طوری که در زمان کوتاه چند ماهه قسمت بزرگی از کار انجام شد. در حال حاضر بیش از یک سوم عملیات تنقیح انجام شده و در سایر موارد نیز انجام خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: