کد خبر: ۹۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 01 February 2017
پس از تصویب افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی به اندازه 20 درصد حداقل حقوق مصوب در برنامه ششم توسعه، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هم با اختصاص بودجه 4 هزار و 200 میلیارد تومانی به این موضوع راه را برای باز شدن قفلی که سال ها بر زندگی این افراد خورده بود بازکردند.
 روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 13 بهمن در تیتر یک، نوشت: پس از تصویب افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی به اندازه 20 درصد حداقل حقوق مصوب در برنامه ششم توسعه، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هم با اختصاص بودجه 4 هزار و 200 میلیارد تومانی به این موضوع راه را برای باز شدن قفلی که سال ها بر زندگی این افراد خورده بود بازکردند.

این روزنامه با انتشار عنوان فرانسه علیه دو تصمیم ضدایرانی ترامپ، آورد: «با مذاکره مجدد در قبال برجام مخالفیم»، این پیامی بود که وزیر خارجه یک عضو دائم شورای امنیت و عضو اروپایی گروه 1+5 تهران به واشنگتن مخابره کرد، پیامی که یک مخاطب خاص داشت؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا که رویای مذاکره بر سر برجام را در سر می پروراند؛ ایران و فرانسه در جریان سفر وزیر خارجه این کشور به تهران پس از 17 ماه، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان مرد پشت پرده رئیس جمهور آمریکا کیست؟ نوشت: در آغاز دومین هفته ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ، او همچنان در صدر اخبار است. او طی 11روزی که از ریاست‌ جمهوری‌ اش می ‌گذرد، 18فرمان اجرایی امضا کرده که نه‌ تنها زندگی آمریکایی ‌ها بلکه بخش‌ های زیادی از مردم جهان را تحت ‌تأثیر قرار داده ‌است. از فرمان لغو و جایگزینی بیمه درمانی اوباما تا ممنوعیت ورود مسافران و شهروندان 7کشور مسلمان جهان؛ فرمانی که زندگی هزاران نفر را در داخل آمریکا مختل کرده‌ و اعتراض سراسری کم‌سابقه‌ای به راه انداخته ‌است. حالا رسانه ‌های آمریکایی به نقل از منابعی درون کاخ سفید می ‌گویند، پشت این تصمیمات جنجالی رئیس ‌جمهور، مردی است که از روزهای تبلیغات انتخاباتی کنار ترامپ بوده و حالا در بال غربی کاخ سفید (محل دفتر رئیس‌جمهور) همه کاره است. استیو بنون که قبلا مدیریت یک سایت خبری وابسته به راست ‌های افراطی در آمریکا را به‌عهده داشته، کمپین انتخاباتی ترامپ را در یک سال گذشته مدیریت کرده‌ است.

این روزنامه با انتخاب عنوان رمزگشایی از انباشت مطالبات معوق بانکی، می نویسد: عدم‌اعتبارسنجی متقاضیان دریـافـت تسهیـلات، عدم‌ نظارت بانک ‌های عامل بر عملکرد دریافت ‌کنندگان تسهیلات، ضعف قوانین، سوء عملکرد برخی بانک ‌ها و پذیرش سفارش ‌ها ازجمله علل اصلی انباشت مطالبات غیرجاری بانک ‌ها اعلام شد. این خبر را غلامحسین محسنی ‌اژه ‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اعلام کرده است. همزمان معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: باید میان کسانی که با زد و بند تسهیلات دریافت کرده ‌اند و برای بازپرداخت بدهی ‌هایشان گردن‌ کلفتی می ‌کنند و کسانی که به‌ خاطر شرایط اقتصادی کشور با مشکل مواجه شده‌ اند، تفکیک قائل شد. این اظهارنظرها در شرایطی صورت گرفته که آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می ‌دهد هرچند نسبت مطالبات معوق بانکی به کل تسهیلات در 3سال اخیر کمتر شده، اما میزان مطالبات معوق افزایش یافته و مشخص نیست چه میزان از کاهش نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات ناشی از وصول مطالبات بوده و چه میزان ناشی از تمدید یا استمهال مطالبات بانکی؟

بازی دیزلی های آلاینده با جان مردم؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: دیروز همزمان با هشتادمین روز آلوده پایتخت در سال 95، همایش ملی آلودگی هوا برگزار شد. پنجمین همایش ملی آلودگی هوا با تمرکز بر ذات معلق تلاش دارد نگاه ها را به ذرات معلقی جلب کند که آلاینده اصلی تهران و کلانشهرهای کشور هستند. در این راه خودروهای دیزلی به ویژه کامیون ها نقش بارزی در تولید دود در شهر دارند. در نشست دیروز خبر رسید که یک فوریت طرح جلوگیری از افزایش دود دیزل نیز در شورای شهر تهران مصوب شده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «پاسخ ایران به بهانه های موشکی»، «اعتراف مسئولان به بدتر شدن هوای اهواز»، «برای قلب هایی که زیر آوار ماندند» و «دنیا به کام 8 نفر» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «دامنه وسیع دود» به قلم مسعود فشکی و حمیدرضا بلقیس زاده و «مناقشه «تفسیر»» نوشته میرشهبیز شافع استاد حقوق بین الملل را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: