کد خبر: ۹۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۵ - 13 January 2017
بازار سرمایه در حالی با رویکردی مثبت معاملات نخستین روز این هفته را آغاز کرد که با بازگشت از یک روز تعطیل عمومی نظاره‌گر بازاری به نسبت پرتقاضاتر از روزهای گذشته با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و در رأس آنها دوقلوهای سنگ‌آهنی بود.
بازار سرمایه در حالی با رویکردی مثبت معاملات نخستین روز این هفته را آغاز کرد که با بازگشت از یک روز تعطیل عمومی نظاره‌گر بازاری به نسبت پرتقاضاتر از روزهای گذشته با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و در رأس آنها دوقلوهای سنگ‌آهنی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در اولین روز معاملات بازار سرمایه به پله 78 هزار و 826 واحدی رسید.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه سایپا با 43 واحد، ایران خودرو با 28 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 لازم به ذکر است، ارزش کل معاملات بورس به بیش از 133 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 986 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 99 نوبت داد و ستد بود.

گفتنی است در این روز  بازار سهام کم حجم و بی‌رمق دنبال شد که با غلبه عرضه بر تقاضا در اغلب نمادهای معاملاتی حوصله همه سرمایه‌گذاران را سر برد.

در دومین روز بازار سرمایه شاخص کل بورس، دوباره در جا زد و با رشد 6 واحدی در پله 78 هزار و 833 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، بیش از 862 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 372 میلیارد ریال در 55 هزار و 290 نوبت خرید و فروش در این روز معامله شد.

نمادهای خساپا (سایپا)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، خودرو (ایران خودرو) و پارسان (نفت و گاز پارسیان) در رشد شاخص بیشترین سهم را داشتند و در مقابل فملی (ملی صنایع مس)، بترانس (ایران ترانسفو) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جای گذاشتند.

اما در سومین روز بازار سرمایه شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 223 واحدی به پله 78 هزار و 609 واحد رسید.

براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران‌خودرو با 37 واحد، پالایش نفت اصفهان با 21 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 16 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. 

گفتنی است که ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 196 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 857 میلیون و 173 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 103 نوبت داد و ستد شد.

بازار سهام بازاری متعادل و توأم با افزایش عرضه سهام بود که با بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها در محدوده صفر تابلو در اغلب نمادهای معاملاتی پر بیننده بازار مدیریت شد.

اما در آخرین روز بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 12 واحدی به پله 78 هزار و 622 واحد ایستاد، این درحالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 12 واحدی به عدد 15 هزار و 275 واحد رسید.

گفتنی است که ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 119 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 783 میلیون و 377 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 622 نوبت داد و ستد شد.

براساس این گزارش، بازار سهام در حالی نظاره‌گر گزارش‌های عملکردی صنایع شاخص‌ساز و پربیننده بازار بود که در گروه خودرویی‌ها اعلام ظرفیت‌های تولیدی و فروش به اقبال برخی خریداران به ویژه در گروه ایران‌خودرو انجامید، هرچند که معاملاتی متعادل بر این گروه حاکم بود.

بازار در آخرین روز، بازاری متعادل و توأم با افزایش نسبی تقاضا در گروه‌های پیشرو و شاخص‌ساز بازار بود که در این بین گروه معدنی‌ها به پشتوانه گروه‌های سنگ آهنی توانستند لیدرهای بازار باشند، بازاری که با میانداری حقیقی‌ها این روزها چراغ آن روشن نگه داشته شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: