کد خبر: ۸۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 10 December 2016
طبق آخرین بررسی‌ها هم‌اکنون به‌طور همزمان معاملات سهام100 شرکت از600 شرکت فعال در بازار سرمایه به حال توقف درآمده و اصطلاحا نماد این شرکت‌ها بسته شده است. اصلی‌ترین دلیل این توقف نمادها را باید در شفاف نبودن شرکت‌ها و امتناع مدیران 100شرکت مزبور از ارائه آمار و اطلاعات دقیق به فعالان بازارسرمایه جست و جو کرد.
روزنامه همشهری در شماره شنبه 20 آذر در تیتر یک، نوشت: طبق آخرین بررسی‌ها هم‌اکنون به‌طور همزمان معاملات سهام100 شرکت از600 شرکت فعال در بازار سرمایه به حال توقف درآمده و اصطلاحا نماد این شرکت‌ها بسته شده است. اصلی‌ترین دلیل این توقف نمادها را باید در شفاف نبودن شرکت‌ها و امتناع مدیران 100شرکت مزبور از ارائه آمار و اطلاعات دقیق به فعالان بازارسرمایه جست و جو کرد.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان برف و باران پاییزی، هوا را دوباره زمستانی کرد، نوشت: برف صبحگاهی روز گذشته تهران، یکباره مناطق شمالی پایتخت را سفیدپوش کرد. با اعلام سازمان هواشناسی و احتمال وقوع بارش برف، 5 هزار خودرو شن پاش و محلول یخ زدا و بیش از 1600 نیروی خدماتی در آماده باش بودند تا کار خود را انجام دهند. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران تاکید کرد: استفاده از محلول یخ زدا برای پل ها، رمپ و لوپ ها و همچنین تونل ها برای جلوگیری از لغزندگی خودروها در نظر گرفته شده است.

این روزنامه با اشاره عنوان لرز بازار از تب دلار، می نویسد: نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر برخی بازارهای متکی به ارز را با بلاتکلیفی مواجه ساخته و معاملات آن را به حالت تعلیق درآورده است و در برخی از بازارها نظیر بازار موبایل افزایش قیمت برای انتقال ریسک ارز به مشتری اتفاق افتاده است. افزایش قیمت ارزها به ویژه دلار آمریکا در بازار داخلی ایران باعث شکل گیری دوباره پدیده انتظار بازارها و دست نگه داشتن خریداران کالایی شده که متاثر از روند نرخ ارز با افزایش قیمت مواجه شده اند و فروشندگان کالاها در تلاش برای جبران نوسانات نرخ ارز، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند. 

مسکن اجتماعی؛ حاضر در برنامه، غایب در بودجه؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: مسکن اجتماعی، به‌عنوان بخشی از طرح جامع مسکن، در قالب احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده و باید به صحن علنی مجلس برود. علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: اینکه برخی می‌‌گویند مسکن اجتماعی متوقف شده، درست نیست بلکه این طرح، عنوانی برای حمایت از گروه‌های کم‌درآمد بوده و با همین دیدگاه نیز در طرح جامع آمده است. طرح مسکن اجتماعی، جدی‌ترین برنامه دولت یازدهم در حوزه مسکن بود که به‌دلیل اختصاص منابع مورد نیاز آن به مسکن مهر، عملا از اجرا باز ماند اما حالا با گنجانده شدن در برنامه ششم توسعه، طرحی بلندمدت و با ردیف بودجه مشخص خواهد بود و همین مسئله می‌تواند ابهامات فعلی درباره اجرای مسکن اجتماعی را کمتر کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان دولت بودجه بدهد مترو امسال به فرودگاه امام خمینی می رسد، نوشت: ایستگاه فرودگاه امام خمینی در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد. این پروژه، دولتی است و شهرداری پیمانکار آن محسوب می شودو تاکنون 200 میلیلارد تومان برای متروی فرودگاه هزینه شده و باید دست کم 500 میلیارد تومان دیگر بدون احتساب ناوگان به این پروژه تزریق مالی صورت گیرد تا متروی تهران به فرودگاه مام خمینی برسد.

همچنین روزنامه همشهری در صفحه نخست عنوان های «تمجید از مرد خستگی ناپذیر»، «کاش 2 میلیون داشتم»، «کابینه میلیونرها» و «امروز برپایی بازی تعویقی» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «ظهور جامعه تقلید با چالش مانکن» را به قلم مسعود کوثری جامعه شناس و استاد دانشگاه به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: