کد خبر: ۸۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - 01 December 2016
«محمد بن صالح الساده» رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کنفرانس مطبوعاتی در وین گفت: طبق توافقی که با کشورهای مهم تولیدکننده نفت خارج از اوپک به عمل آمده،‌ مقرر شد این کشورها روزانه 600 هزار بشکه از نفت تولیدی خود را کاهش دهند.
 «محمد بن صالح الساده» رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کنفرانس مطبوعاتی در وین گفت: طبق توافقی که با کشورهای مهم تولیدکننده نفت خارج از اوپک به عمل آمده،‌ مقرر شد این کشورها روزانه 600 هزار بشکه از نفت تولیدی خود را کاهش دهند.

به گزارش شامگاه چهارشنبه شبکه خبری اسکای نیوز عربی که کنفرانس مطبوعاتی نشست اعضای اوپک در وین را به صورت مستقیم پوشش می داد، وزیر نفت قطر در خصوص خبری مبنی بر کناره گیری اندونزی از سازمان تولیدکنندگان نفت اوپک تأکید کرد که این کشور تنها عضویت خود را در اوپک به حالت تعلیق درآورده و از این سازمان خارج نشده است.

الساده افزود: ما نمی توانیم سیاست کشورها را به ویژه سیاست آمریکا در قبال ایران پیش بینی کنیم اما در این توافق منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت را مد نظر قرار داده ایم.
وی درباره کشورهای مهم صادرکننده نفت خارج از اوپک نیز تأکید کرد که کشوری مثل روسیه که عضو اوپک نیست به فریز نفتی و کاهش تولید نفت متعهد خواهد بود.

رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت گفت که طبق توافق حاصله با کشورهای خارج از اوپک مقرر شده است که این کشورها، روزانه 600 هزار بشکه نفت خود را کاهش دهند.
وی اضافه کرد: اطلاع حاصل کردیم که بازار نفت نیاز به توازن دوباره ای دارد و این اقدام، مستلزم یک تصمیم شجاعانه از سوی اوپک بود.

الساده افزود: همچنین بر اساس توافق حاصله،‌ اوپک تولید نفت خود را از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد تا میزان تولیدی این سازمان به 32.5 میلیون بشکه در روز برسد.

کشورهای اوپک پیش از این روزانه 33.64 میلیون بشکه در روز تولید می کردند.
در پی توافق اعضای کشورهای صادر کننده نفت اوپک در وین، قیمت نفت خام برنت دریای شمال بیش از 9 درصد افزایش یافت.
وزیر نفت قطر تأکید کرد که روسیه موافقت کرده است روزانه 300 هزار بشکه از نفت خود را کاهش دهد. 

رئیس دوره ای اوپک همچنین با اشاره به برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی دیگری در مسکو ادامه داد:‌ این کنفرانس به منظور حمایت از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت و بازگشت دوباره توازن به بازار نفت برگزار خواهد شد. 
وی همچنین از تشکیل یک کمیته نظارتی به ریاست کویت و مشارکت الجزایر و ونزوئلا در روز جاری خبر داد. 

الساده افزود: این سه کشور با هماهنگی دبیرخانه اوپک و در سایه ارائه همه حمایت های تکنولوژیکی که در اختیار این سه کشور قرار خواهد گرفت، مأموریت دارند بر اجرا و پایبندی کشورهای عضو بر توافق به دست آمده نظارت کنند. 
وزیر نفت قطر در پایان تأکید کرد که این تصمیم اوپک برای اقتصاد جهانی حائز اهمیت خواهد بود و به توازن بازار نفت کمک شایانی خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: