کد خبر: ۸۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - 25 November 2016
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی دانشکده سلامت و دین برای تحقق ورود به عرصه بین‌الملل و جذب هشت دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشکده خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی دانشکده سلامت و دین برای تحقق ورود به عرصه بین‌الملل و جذب هشت دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشکده خبر داد.

ابولفضل ایران‌خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با اقدامات این دانشگاه در راستای بین‌المللی شدن، گفت: طبق تعریف وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم باید در سطح جهان اسلام و کشور نمونه باشد، اما با این وجود از این انتظار خیلی دور هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه قم شهر علم و اجتهاد در جهان محسوب می‌شود و در زمینه علوم اسلامی و مراکز دینی همچون مرکز جامعه‌المصطفی نماد جهانی دارد و میزبان علاقه‌مندان از 140 کشور جهان است، می‌توانیم از این فرصت در حوزه علوم پزشکی استفاده کنیم.

ایران‌خواه تصریح کرد: اگر در علوم پزشکی جایگاهی ایجاد شود که طبیبان و دانشجویانی از اقصی‌نقاط دنیا در شهر قم در کنار علوم دینی مباحث علوم پزشکی را بیاموزند و به عنوان یک طبیب شیعه و مسلمان که در علوم انسانی تبحر یافته، پیام جهان اسلام و انقلاب را بگویند، قطعا نتایج پرثمری خواهند داشت، تا این‌که صرفا علوم اسلامی را فرا بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در این راستا دانشکده سلامت و دین را برای تحقق ورود به عرصه بین‌الملل راه‌اندازی کردیم و هشت دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‌های تاریخ پزشکی، اخلاق پزشکی و فلسفه پزشکی جذب کردیم که این مساله مقدمه‌ای برای گسترش ابعاد کار خواهد بود و از طرفی با جامعه‌المصطفی رایزنی‌هایی را انجام شده تا بتوانیم به سمت بین‌المللی شدن حرکت کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: