کد خبر: ۸۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 15 November 2016
بازار گمانه زنی ها درباره رئیس جمهوری که حتی یک روز سابقه مدیریت سیاسی یا نظامی در کشورش را نداشته، بسیار داغ شده است.
بازار گمانه زنی ها درباره رئیس جمهوری که حتی یک روز سابقه مدیریت سیاسی یا نظامی در کشورش را نداشته، بسیار داغ شده است.

سیدمحمد اسلامی در ادامه این یادداشت نوشت: مواضع دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی اش به علاوه ابهام عمیق درباره چگونگی انتصاب ها در کابینه، اف.بی.آی، دادگاه عالی، ارتش و صدها و ده ها منصب سیاسی در دولت عریض و طویل ایالات متحده،‌ هر تحلیل گری را در پیش بینی سیاست های داخلی و خارجی رئیس جدید ایالات متحده سر در گم کرده است. همه تلاش می کنند خود را برای بدترین سناریوها آماده کنند. دونالد ترامپ مثل بمب ساعتی شده که در حال حرکت است و معلوم نیست اول کجا منفجر می شود. 

مشخص هم نیست دامنه این انفجار تا کجا خواهد بود. در حدود دو ماه آینده باید منتظر هزار و یک تحلیل باشیم که براساس گفته های مشاوران دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی اش ارائه می شوند. به طور کلی سیاست های ترامپ از دو حالت خارج نخواهد بود. یا عمل به وعده های انتخاباتی اش مبتنی بر خشونت طلبی، نژاد پرستی و تقابل با حاکمیت سیاسی-اقتصادی سنتی در واشنگتن خواهد بود و یا رفتاری متفاوت با آن چه وعده داده خواهدبود. 

ترامپ در صورت اجرای وعده هایش آمریکا را از درون تضعیف می کند و در صورت عمل نکردن به آن وعده ها،‌ مردم آمریکا را ناامیدتر و سرخورده تر از قبل می کند. سرخوردگی فعلی نخبگان را هم اگر در نظر بگیریم، باید بگوییم این بمب هرکجا که برای نخستین بار منفجر شود،‌ اولین قربانی اش پیش از دیگران، هژمونی ایالات متحده آمریکا خواهد بود. 

دونالد ترامپ نتیجه پیش لرزه های «جهان پس از آمریکا» ا‌ست. معادله های ژئوپلتیک جهانی در حال تغییر است. همه باید خود را برای آینده ای که پیش بینی اش به هیچ وجه آسان نیست،‌ آماده کنند.
*منبع: روزنامه خراسان،1395.8.25
برچسب ها: ترامپ ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: